Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte att det med dagens uppskruvade köttkonsumtion (plus dieter som lchf) så verkar det inte orimligt om råbiff ingår i raw food. Jag vet inte riktigt vad raw food är.

Jag gillar råbiff, så inte mig emot! :)

Jag önskar verkligen jag kunde äta mer baljväxter med det går bara inte. Fibrer är inte lika illa men när det gäller bröd mår magen faktiskt bäst av vitt bröd även om mörkt/fiberbröd fungerar i mindre mängd. Kålväxter i rå form är bara att glömma men tillagade funkar de i liten mängd.

Jag önskar verkligen jag kunde äta mer baljväxter med det går bara inte. Fibrer är inte lika illa men när det gäller bröd mår magen faktiskt bäst av vitt bröd även om mörkt/fiberbröd fungerar i mindre mängd. Kålväxter i rå form är bara att glömma men tillagade funkar de i liten mängd.
Låter väldigt jobbigt.

Själv äter jag ju ganska lite kött, och är lite bubbligt gurkig i magen nu efter en vecka i Istanbul där det blivit betydligt mer kött än vanligt.

Låter väldigt jobbigt.

Själv äter jag ju ganska lite kött, och är lite bubbligt gurkig i magen nu efter en vecka i Istanbul där det blivit betydligt mer kött än vanligt.

Det är jobbigare att ha ett aktivt skov men visst, jag saknar att kunna vräka i mig kikärtor (jag älskar kikärtor). Paprika saknar jag också, cajunmat blir inte riktigt bra utan.

Min middag blev visst ganska raw. En kompis tittade förbi med ett kilo spanska(?) jordgubbar, som hen hade fått och inte kunde äta på grund av allergi. De var så goda att jag åt upp nästan alla och nu har jag svårt att ens tänka på middag. Lär ju få stödäta en macka eller nåt för nattsömnens skull och för att inte vakna nere på botten av ett hål imorgon, men ska bara invänta inspiration.

Usch, det där verkar förfärligt! Min mage är såklart inte i närheten av så ömtålig som din, men den föredrar till mitt stora förtret långt mindre fibrer än vad jag utsätter den för. Laktos är enkelt att undvika, men grova grönsaker och baljväxter, som jag är tillsagd att avstå från i möjligaste mån, klarar jag mig inte utan(förstår att mitt magtrubbel är på en helt annan nivå än ditt, eftersom jag kan göra såhär).

Här regnar det horisontellt. Mutter. Ingen lunch på stan, således, men istället jättegod varmrökt lax med quinoa kokt med lök, vitlök och persiljestjälkar, ångad broccoli och en rå fänkålssallad med hel mandolinad citron, kallpressad rapsolja, bladpersilja och rostade hasselnötter.

Gjorde ett slags chili-ihopkok i stekpannan. Kidneybönor, spenat och strimlad lök med massa kryddor och lime. Fralla och coca cola till.

Jag har svindyr isländsk kallrökt röding i kylen, tror ni man kan göra en kräm på smörbönor till med lime, lite chili och salt till? Sen tänkte jag ha med ramslök på nåt vänster, och sötpotatis med hackade salta mandlar till. Blir det för jolmigt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka