Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
cJn83YI.jpeg

Startar med en chokladshake, som en slemmig o'boy ungefär. Men, är glad som en lärka ety min valp föddes inatt.

Gårdagens röding blev en megahit enligt pippin, BARNET och BARNETS KAMRAT åt glutenfria pannkakor, rekommenderas varmt. Tunna och superbra, och lättstekta.

X,(,vch6g

Alla ska ha dubbelnamn och vara färgkoordinerade:love: små söta rosa TÖSER (mammas lilla hjälpreda) och tuffa, starka blåklädda KILLAR! Jag är MOR, jag vet bäst! De får välja själva när de blir större!
Det är rätt! Hur ska de kunna göra kloka val som vuxna om du som deras MOR inte vägleder dem med kärleksfull hand medan de är små?

Alltså jag börjar förstå varflr tråden alltid har runnit iväg så jäkla många sidor varje gång jag glömt att läsa på någon dag! :rofl: Tack för alla fniss hörrni. De behövdes efter den här dagen som har bestått av en dubbelmacka med rökt skinka, en banan, en päronsplitt och en halv sockerkaka och en hel eftermiddag och kväll med ett febrigt BARN i knät större delen av tiden. Nu väntar vi på att sambon ska hembringa lite riktigt krubb i form av kebabtallrik (som jag nog råkade beställa fel sås till, dammit!).

Jag äter soppa, BARNET och FADREN äter pizza hos goda vänner. Japp. Jag roar mig med att spendera pengar på eBay. Moahahahahahaha

Spontanbjöd på lite småäcklig middag(vet inte riktigt vad som gick fel). Nudlar, sesamoljetekt svamp, knipplök och broccoli, bönröra med koriander och lime, rostade solrosfrön och så, som kronan på verket: folköl. Sen gick vi för att teckna kroki.

Jag lever på smörgåsar (smörgäss? :D) pga trött och för mycket kvällsjobb/aktiviteter.

Igår fick jag dessutom hem mor och far och farmor på fika så då blev det extra lyxiga smörgåsar. Nybakat köpebröd från stenugnsbageri, marmelad, taleggio, fantastiska små cocktailtomater osv osv.

Idag, lite mindre lyxiga smörgåsar. Köpt ostfralla från lokala bensinstationen till lunch, Libabröd utan pålägg till middag. Hurra eller nåt :grin:

Jag fick inte ens utmana min kreativa sida genom matlagning på jobbet idag :down: ingen kasslermousse så långt ögat kunde se :cry:

@Killaloe: Smörgåsar kan faktiskt vara helt ok och behöver verkligen inte vara onyttiga (dina lät jättegoda) :)

Mackfralla är dock vare sig nyttig eller god :meh: jag har inte ätit direkt vettig lunch nu när varit lite stressigt att bli färdig så det har blivit för mycket Max. Jag funderar på att bege mig till någon affär med salladsbar idag för att få något nyttigare i mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka