Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Startar dagen med en soppa, är på hugget. Här ska hinnas massor idag, så lika bra att gå ut hårt..
Hjälper det med soppa? Jag har också en massa att göra men hugget är långt bort... speciellt som det pissregnar och jag är inte alls sugen på att gå utanför dörren.
Jaaaaa!Jag är också brödjunkie, bra surdegsbröd kan nästan få mig att dregla
Jaaaaa!
Vi har ett suveränt bageri i stan (när sambon inte surdegsbakar) som gör världens godaste surdegsbröd med tranbär och choklad. Jag kan seriöst äta en limpa av det istället för godis/popcorn/chips
Har du synkroniserat dig mentalt med mig? Det var nämligen min middag igår, någon timme innan du skrev inlägget.Tänker på falafel.
Men, hur gammal är du?Fuskfisksoppa, dvs bouillabaisse utan fisk men med stora vita bönor. Aioli. Den där gascognen @Hyacinth talat sig varm för till. Mycket trevligt, men hilfe vad jag gått och blivit lättpåverkad. Det känns faktiskt ganska tråkigt att inte kunna ta ett glas vin utan att känna hur det hettar om kinderna.
(Att det blev något vin överhuvudtaget var inte självklart, för inte nog med att jag blev leggad på systemet, jag höll på att bli anklagad för att bära falskleg dessutom. Jag ser tydligen inte ut som mig själv i mina nya spexiga glajjor... Efter att jag tagit av mig glasögonen och blivit ingående granskad av en second opinion-kassörska slöt de sig till att man ju faktiskt kan förändras en hel del på ett par år och jag fick handla mitt vin. Kanske är det valborg som gör dem extra vaksamma?)
31 Going on 32.Men, hur gammal är du?
Fuskfisksoppa, dvs bouillabaisse utan fisk men med stora vita bönor. Aioli. Den där gascognen @Hyacinth talat sig varm för till. Mycket trevligt, men hilfe vad jag gått och blivit lättpåverkad. Det känns faktiskt ganska tråkigt att inte kunna ta ett glas vin utan att känna hur det hettar om kinderna.
(Att det blev något vin överhuvudtaget var inte självklart, för inte nog med att jag blev leggad på systemet, jag höll på att bli anklagad för att bära falskleg dessutom. Jag ser tydligen inte ut som mig själv i mina nya spexiga glajjor... Efter att jag tagit av mig glasögonen och blivit ingående granskad av en second opinion-kassörska slöt de sig till att man ju faktiskt kan förändras en hel del på ett par år och jag fick handla mitt vin. Kanske är det valborg som gör dem extra vaksamma?)
Bara att bita ihop. Jag visade leg sista gången vid fyllda 40. Vid 39 för en (1) folköl på Coop.31 Going on 32.
Att bli leggad räknar jag med, men att bli misstänkt för att vara under 20(?) och springa med falskleg...icke!Bara att bita ihop. Jag visade leg sista gången vid fyllda 40. Vid 39 för en (1) folköl på Coop.
Jag hade vid tillfället köpt värsta urbana akademiska medelklassvarorna. Ostar, skaldjur, dyrt bröd etc. Och så en folköl att dricka genast för att jag inte gillar läsk och det var ändå lite omväxling mot flaskvatten.Att bli leggad räknar jag med, men att bli misstänkt för att vara under 20(?) och springa med falskleg...icke!
(Legvisning för folköl vid 39 är imponerande! Jag fick visa häromveckan när jag köpte detsamma tillsammans med en massa vuxna saker som tvättmedel och potatis mitt på blanka förmiddagen)