Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plockdjävulen har drabbat även dig, hör jag.
Jag är en sådan där som inte ger mig förrän korgen är full. Men igår var det nog lika bra att sällskapet satte stopp, vi var skapligt blöta och nedkylda när vi kom hem. Ska sticka dit igen med picknick-korg en solig dag tänkte jag!

Jag är en sådan där som inte ger mig förrän korgen är full. Men igår var det nog lika bra att sällskapet satte stopp, vi var skapligt blöta och nedkylda när vi kom hem. Ska sticka dit igen med picknick-korg en solig dag tänkte jag!
Åh, jag vill också. Fanns där mycket kvar?

Igår var jag iväg och plockade förvildad jordärtskocka! Ignorerade de mörka molnen på horisonten och när skockor lagom för en middag var uppgrävda började det hagla. Jag, som är ha-galen, hade gärna stannat längre men sällskapet surnade och ville hem. Jädra pjosk. Så det blev ingen ramslök (som jag också hade tänkt plocka). :down:

Gjorde mos av jordärtskockorna, seitanbullar och stekt kirskål (med rödlök och balsamvinäger) till. :love:

Du har helt enkelt en anledning att återvända :up:

Har vi förresten något nytt tema? Jag funderade på dijonsenap, men slog det genast ur hågen. Min konsumtion av det behöver minskas, inte ökas.

Jag håller på med en arkeologisk utgrävning (=städning) av mitt kylskåp och skafferi med besynnerliga små rester av allt möjligt - mycket ännu möjligt att konsumera utan livsfara. Är kylskåps-/hyllrensning ett för flummigt tema? Eller det kanske passar bättre veckan före lön. Ett annat alternativ för att ta tillvara på vårprimörer - sparris?

Jag håller på med en arkeologisk utgrävning (=städning) av mitt kylskåp och skafferi med besynnerliga små rester av allt möjligt - mycket ännu möjligt att konsumera utan livsfara. Är kylskåps-/hyllrensning ett för flummigt tema? Eller det kanske passar bättre veckan före lön. Ett annat alternativ för att ta tillvara på vårprimörer - sparris?
Vårprimörer låter trevligt och passande! Eller grillning? (Men då får vi ge @athena_arabians ett annat personligt tema som inte inkluderar grill eller rök, typ raw food. :devil:)

Kylskåpsrensning är som dijonsenap. Ständigt aktuellt.

Vårprimörer låter trevligt och passande! Eller grillning? (Men då får vi ge @athena_arabians ett annat personligt tema som inte inkluderar grill eller rök, typ raw food. :devil:)

Råbiff! :love: så länge sedan jag åt det plus att jag har hemägg från svärmor :up:

Ramslök vore trevligt att testa att ha till den, jag får väl be någon av er i ramslöksland skicka lite :p

Senast ändrad:
Jag påsar vidare, familjen får leva på okarakteristiska storkok. Har lagat massa mat hela helgen, då vi haft gäster. Moules frites, Thai, mm. Idag ville jag inte laga mat.

Jag vet inte riktigt vad raw food är, men jag hade tagit för givet att det inte innefattade kött. (Inget hindrar ju att man äter kött till om man vill det.)

I min ungdom fanns det något som hette Levande Föda, är det samma sak? Inget fick värmas.

Jag vet inte riktigt vad raw food är, men jag hade tagit för givet att det inte innefattade kött. (Inget hindrar ju att man äter kött till om man vill det.)

I min ungdom fanns det något som hette Levande Föda, är det samma sak? Inget fick värmas.
Det är nog samma sak. Den extrema versionen är att kroppen tar skada av att äta saker som varit varmare än 40-någonting (42? 46?) grader. Det är fisljummet kaffe som gäller med andra ord. :down:

Det brukar innebära galna mängder cashewnötter, kokosfett och kakao. Det ironiska är att cashewnötter måste rostas för att inte vara giftiga.

Jag vet vad raw food är, jag försökte vara lite rolig ;)

Min mage skulle nog bli rätt upprörd av riktig raw food, den tycker inte om fett, fibrer eller baljväxter i någon större mängd.

Jag vet vad raw food är, jag försökte vara lite rolig ;)

Min mage skulle nog bli rätt upprörd av riktig raw food, den tycker inte om fett, fibrer eller baljväxter i någon större mängd.
Jag tänkte att det med dagens uppskruvade köttkonsumtion (plus dieter som lchf) så verkar det inte orimligt om råbiff ingår i raw food. Jag vet inte riktigt vad raw food är.

Jag gillar råbiff, så inte mig emot! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar

• Tvättstugedrama