Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det ugnsstekt kycklingfilé och potatisgratäng. Och lite salladsgrönsaker. Inget vin eftersom sambon har beredskap och jag tycker det är trist att dricka vin själv.

Vi åt tacos till lunch, smörgåstårta och tårta till mellanmål och nu blir det kokt korv med bröd. Sen inatt när det bli det som boendet åt ikväll då jag hoppas de äter något trevligt.
Bara det inte är räksmörgås, fruktansvärt äckliga räkor.

Gjorde galettes fyllda med champinjoner, spenat, zucchini, röd-, vit- och gräslök. Mycket gott! Tysk lager i både smeten och glaset så får väl egentligen kalla det fusion. :p

Planen var att göra tarte tatin till efterrätt men ändrade kvällsplaner gör att jag skjuter fram det till morgondagen, eller kanske senare i natt.

Matjessill, gräddfil, färskpotatis gud vet varifrån och mitt bidrag: en sallad på tunt hyvlad fänkål, morot, rotselleri och rödlök med senapsvinägrett. Gott danskt rågbröd med vällagrad prästost. Hav, sol, kaffe på verandan.

Ikväll hemma igen och middagen blir nog yoghurt med frukt. Orkar inte rodda mer än så. Om ens det.

Ett litet helgtema kanske? Frukost. Vad äter ni när ni vill äta en mysig frukost? Eller en helt vanlig frukost?

Dagens:

20160402_090528.jpg
Min bästa frukost är yoghurt med granola med rostad vit choklad, pekannötter och torkade blåbär, men det blir inte så ofta.

Kaffe ingår alltid.

Åh det verkar så himla trevligt set stället @VLMF Jag har försökt skicka dit @Koltrast för att få en bedömning av stället (mackor är typ det bästa som finns :up: ) men fint att även fler från Buke kan komma med omdömen så vi vet att reportrarna inte ljuger/är mutade :D

Det är fantastiskt! Har nog en bild i telefonen nånstans på Call me Kål-mackan, ska leta. Jag går gärna dit med KÅLtrast och testar nästa sort på tur :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka