Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt en miljon dumplings hemma hos en kinesisk kollega igår kväll tillsammans med resten av arbetsgruppen samt en tillhörande make (inte min) och ett BARN (inte mitt - och tretton år typ så ganska oförargligt). Så himla himla gott med olika goda chilisåser, oljor, sojasåster och grejer till. Och broccoli och paprika.

Till detta lyssnade vi på bossa nova-versioner av engelska julsånger (och en vaggvisa) och till efterrätt fick vi glass och jordgubbar (såklart supergott) - men vi blev fulla i skratt när värdinnan dukade upp jordgubbarna på samma tallrik som broccolin och paprikan. Hon frågade mig om det var oartigt att göra så - jag sa att oartigt är det ingalunda, bara lite annorlunda. Och annorlunda är inget dåligt i Sverige! :) "Ja, jag tänkte, allt är ju grönsaker!" - absolut, det... kan man säga! :D :D :D

Jag ska visa er menyn senare, som hon hade satt upp med post it-lappar på skafferidörren. Det var det sötaste jag har sett.

Jag är väldigt förtjust i zucchinibiffar. Rödbetsbiffar med quinoa är också himlans gott. Är man inte helveg kan man blanda i lite lammfärs också - himla gott! Annars kan man ta i lite feta eller chèvre.

Nu så!

image1_zpsdydevvwh.jpg

image2_zpscwqrdvgz.jpg

image3_zpsxvnehyt4.jpg

image4_zpshu2w9ipe.jpg

Är det inte det finaste ni har sett idag?! :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Nudlarna kom för övrigt aldrig fram och det var nog lika bra det, så mätta som vi var!

Jag vet inte riktigt vad det säger om dig att det är vad du tänker på :D ;)

Coleslaw har jag varit sugen på länge och bloody mary kommer sig av att vi är några som ska på brunch nästa helg. En i gänget efterfrågade förslag på ställen och mitt svar (igår innan jag såg ditt inlägg) var "anywhere där jag kan få en decent bloody mary" :D

Åt en god lunch med massor av goda grönsaker, dijonsenap och bööööönor. Sen gick min bh sönder:meh:

Fick SPRINGA över Stureplan ner till NK och köpa ny. Höll på att bli harpunerad av trasig bygel. :wtf: Sen byta om på pyttig toalett. Klart humörshöjande:D
Du verkar ha en intressant vecka!

Champinjonsoppa med små bönor, surdegsbröd(en skiva nedlagd i take away-påsen och det var en grym besvikelse att halva skivan var ett hål!) och på toppen, plockat i botaniska trädgården där lunchen intogs: ramslök:D.

Inte helt mätt och funderar på hur detta ska åtgärdas.

Jag har för övrigt ett ärr mellan brösten efter att ha använt en bikini med rymmande bygel under några semesterveckor i sena tonåren, så @Hyacinth , du har mina fulla sympatier!

Väntar på att kållådan ska bli färdig. Är någon slags LCHF-variant som en kompis gjorde förra veckan och jag fick smaka på. Vitkål, älgfärs, gul lök och en skvätt grädde. Förhoppningsvis blir det gott, annars blir det jobbigt att äta upp allt. Fast hunden brukar vara välvilligt inställd till att äta rester.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka