Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbringade påskhelgen hos mina föräldrar och på påskafton bjöd jag dem på påskbuffé på Margretetorps Gästgivaregård i nordvästra Skåne. Jag själv åt moules frites och dessertbuffé. Mycket trevligt och gott.
På fredagen lagade min pappa hälleflundra med blomkålsmos.
På söndagen blev det färdig fisksoppa med fisktärningar av lax och nämnda hälleflundra.

Enkel och trevlig lunch på hummusrestaurang: marinerad aubergine, tahini, kokt ägg, hummus, nybakat pitabröd och en mycket trevlig liten sallad(som såg misstänkt mycket ut som hackad isbergssallad, men som visade sig vara mycket mer och jättegod). Hummusen var nog den bästa jag ätit och trots att det såg lite klent och inte så spännande ut var det väl avvägt på alla sätt. Det var riktigt gott och ett fräschare och smakmässigt något mer komplext alternativ till falafel(som det för all del inte är något fel på). Nu inser jag att det nog var väldigt salt, för jag är fortfarande ordentligt törstig trots att jag hinkat en hel del vatten under eftermiddagen.

En riktigt bra hamburgare på Vigårda. Tillbehören - pommes och coleslaw - var sådär dock. Dottern hälsar att brödet var mycket gott!

Jag har väldigt mycket vitkål och blekselleri hemma som jag skulle behöva göra något med (inte nödvändigtvis i samma rätt :D) men har totalt stillestånd när det gäller ideer på vad jag ska göra. Så jag tänkte att någon här kanske sitter på en genial ide? :up: (typ inte coleslaw, bloody mary, kåldolmar eller kålpudding bara för det känns inte så inspirerande :D)

Idag hade jag dock inspiration igen, lasagne med lammfärs, creme fraiche, fetaost och soltorkade tomater.

Jag fortsätter att leva lyxliv. Idag blev det ljummen kikärtspastesallad med soltorkade tomater, 2 sorters lök, grillad paprika och ruccola + halloumi.

Jag har sån tur att min för tillfället hemmavarande dotter tar hand om matlagningen de flesta dagar. Just nu har hon två bröd i ugnen och det doftar ljuvligt och jag sitter och väntar på att de ska bli klara så jag får ta en kvällsmacka med nybakat bröd.

Torftig kväll. Middagen blev naturell yoghurt med havregryn, pumpakärnor och kokoschips. Till efterrätt blev det ett skalat och mikrat äpple och ett skalat och mikrat päron. Till det drack jag vatten.

Igår blev det rester på creme ninon! Även dagens lunch. Middag har jag ingen aning om, ska på AW direkt efter jobb så det får bli som det blir.

Jag är likadan (jag och särbon kör ju på mycket fisk och skaldjur också) men ibland måste jag bara ha kött. Jag ser det som att kroppen säger åt mig att den behöver det och när den är nöjd är jag inte sugen på kött längre :)

Min kropp är tämligen väl undersökt :p och mina värden ser bra ut så jag är inte orolig över att få köttcravings ibland.

Så kan det nog vara! Har passat på att fylla på i veckan när sambon är borta (han är spyless på kött :o )
Nu börjar kroppen dock säga ifrån så efter lunchen idag blir det mer vegetarisk och fisk :)

Igår gick jag ut och åt en pepparbiff (oxfilé) med klyftpotatis och beasås :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka