Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
a3yskk.jpg

JA, den stekta surdegsbrödskivan är där under :D
De har dessutom Malmös godaste pommes, vi delade en tallrik några kollegor även om vi blev kanonmätta på mackan. 65 spänn, fyndpris! KOM O KÖP!

Det blir grillat idag :up: marinaden till fläskfilén blev riktigt bra plus att det finns sparris och champinjoner kvar att grilla också.

Det blev hel kyckling i ugn med rostade rotsaker och ett glas vitt vin. Jag blir lika besviken varje gång. Trots att jag trycker ner mängder med örter, vitlök, chili och dylikt under skinnet så smakar den stackars kycklingen inte så mycket. Vad gör jag för fel?

Jag vill även ha tips på några roliga röror som inte är feta och jolmiga som kan piffa upp en rätt som den ovan. :)

Det är fantastiskt! Har nog en bild i telefonen nånstans på Call me Kål-mackan, ska leta. Jag går gärna dit med KÅLtrast och testar nästa sort på tur :D
Jag lunchar i Malmö imorgon och funderade just på om jag skulle be dig om tips på lämpligt ställe, men nu blev jag väldigt sugen på att satsa på Scandwich. Allt sedan @Killaloe länkade till dem har jag varit sugen på Call me Kål-mackan. Annars kanske vi får boka in en dejt där någon dag och äta oss vidare genom sortimentet? Och dra med oss den där @Trani !

Det blev hel kyckling i ugn med rostade rotsaker och ett glas vitt vin. Jag blir lika besviken varje gång. Trots att jag trycker ner mängder med örter, vitlök, chili och dylikt under skinnet så smakar den stackars kycklingen inte så mycket. Vad gör jag för fel?

Jag vill även ha tips på några roliga röror som inte är feta och jolmiga som kan piffa upp en rätt som den ovan. :)

Jag brukar stoppa in en halv citron, eller ännu hellre klippa upp den längs med ryggbenet, sen fläka ut den i formen. Klia in citronbitar lite överallt, och ös kycklingen ett par gånger så vätska tillförs. Citron/honungsmarinad är gott tycker jag.

En god röra till kan vara fetaost du smular med gaffel tillsammans med lite gräddfil och färsk timjan.

Jag blev bjuden på kanske den godaste lilla dessertgrej jag ätit på länge ikväll. Ingen riktig aning om vad det var, men det var någon sorts rå chokladgrej och innehöll en massa frön och grejer. Det smakade dock inte bara dadlar som sånt ofta kan göra, utan riktigt, riktig djupt chokladigt och med en touche av chili och salt. Jag, som sällan bakar sött blev sugen att göra ett försök.
Innan den minnesvärda chokladen fick jag linscurry och fröbröd med tahini, pesto och groddar.

Jag lunchar i Malmö imorgon och funderade just på om jag skulle be dig om tips på lämpligt ställe, men nu blev jag väldigt sugen på att satsa på Scandwich. Allt sedan @Killaloe länkade till dem har jag varit sugen på Call me Kål-mackan. Annars kanske vi får boka in en dejt där någon dag och äta oss vidare genom sortimentet? Och dra med oss den där @Trani !

Ja gå dit!
Åh det vore SÅ trevligt med buke-mat-dejt nån gång framöver.

Jag tycker smörgåstårta faktiskt är ett bra tema till nästa vecka, då det både går att göra för veganer och köttätare.
Dessutom så vore det kul att se hur ni tacklar det då många av er har min syn på smörgåstårta.
Sen är en hel tårta säkert överdrivet om man tex bara är två men en smörgåsbakelse borde kunna ordnas.

Ja gå dit!
Åh det vore SÅ trevligt med buke-mat-dejt nån gång framöver.
Ja, låt oss styra upp en buke-mat-dejt!
Jag röstar på ristema eftersom jag "råkar" ha en sushi-lagar-kväll inplanerad på fredag :angel:
Hm, eller också gör du en sushismörgåstårta.:D Noriark som bröd och lager av ris med en fyllning av allt från avokado till tofu, alger, gari och så vidare. Toppad med wasabimajonnäs och annat smaskigt.:up:

Nämen, jag tror minsann jag hann med ett litet franskt schpiel! Sallad med gratinerad chèvre, honungsrostade valnötter, rucola och parmaskinka (det är ju dock inte så franskt, och nu inser jag att man säkert inte får äta det som preggo... suck). Svindyrt som sig bör i Norge, men gott. En stor alkoholfri Erdinger weissbier till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka