Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, eller också gör du en sushismörgåstårta.:D Noriark som bröd och lager av ris med en fyllning av allt från avokado till tofu, alger, gari och så vidare. Toppad med wasabimajonnäs och annat smaskigt.:up:
Ja! Lyssna på trasten @VLMF
Känner du att det blir för bokstavligt kan du u vända på konceptet - sushi med smörgåstårtefyllning.

Noriark, ris, en sträng med leverpastejgegga, en sträng mimosasallad och en sträng med räkor/majonäs/dill. Rulla ihop, skär, garnera med en skiva carambole och en skinkrosor på varje och du har den ultimata smörgåssushitårtbakelsen :up:

Ja! Lyssna på trasten @VLMF
Känner du att det blir för bokstavligt kan du u vända på konceptet - sushi med smörgåstårtefyllning.

Noriark, ris, en sträng med leverpastejgegga, en sträng mimosasallad och en sträng med räkor/majonäs/dill. Rulla ihop, skär, garnera med en skiva carambole och en skinkrosor på varje och du har den ultimata smörgåssushitårtbakelsen :up:
Hahaha, fy fan vad äckligt :rofl:

Hos mig blev det boeuf bourguignon till middag. Hittade kul nötkött med kort datum för ett tag sedan så det har legat i frysen tills jag hade funderat ut vad som skulle bli av det. Blev ganska så bra och typ på det franska temat även om vi drack vatten till och åt grytan ihop med ris samt rågbröd. :)

Fläskfilén blev god och särbon åt tills jag trodde han skulle spricka :D jag har kvar marinaden och ska köpa en till fläskfilé imorgon och frysa in den i marinaden så man har en som är färdig att grilla direkt :up:

Jag måste koka mer glaze imorgon också, den är nästan slut nu.

Förresten @Koltrast, om det blir matbuketräff i Malmö så räkna med mig! @VLMF visst har väl vi redan kommit överens om att vi ska äta kakor ihop (även om det väl inte blir päronbågar pga elakt konditori @Mineur )? Så mer mat är bara positivt!

Ja! Buke-matträff :love:
Jo päronbågarna finns visst men på kondiset 100 meter bort från Mineurs favoritställe :D /Mvh Stenkoll på Kakor
Skömt, då har vi rett ut det också! Jag som trodde att jag skulle få leva ett liv utan päronbågar, men nu kan jag fortsätta att längta efter dessa mytomspunna kakor :up: :D

Ja! Buke-matträff :love:
Jo päronbågarna finns visst men på kondiset 100 meter bort från Mineurs favoritställe :D /Mvh Stenkoll på Kakor
Förresten @Koltrast, om det blir matbuketräff i Malmö så räkna med mig! @VLMF visst har väl vi redan kommit överens om att vi ska äta kakor ihop (även om det väl inte blir päronbågar pga elakt konditori @Mineur )? Så mer mat är bara positivt!
Jamen, let's do it! Först mat sen päronbågar! Eller tvärtom.

Jag tjuvstartade koltemat under helgen. I lördags gjorde jag en treveckors sallad och åt med köttfärs i tortillabröd (kanske låter underligt men det var gott och lagades samt intogs utomhus på en skärgårdsholme dit vi kört skoter). Igår blev det lasagne med typ pizzasallad. Det kommer nog dessutom att bli kållåda någon dag till lunch eftersom jag har några matlådor i frysen. Perfekt tema!

Jag tjuvstartade koltemat under helgen. I lördags gjorde jag en treveckors sallad och åt med köttfärs i tortillabröd (kanske låter underligt men det var gott och lagades samt intogs utomhus på en skärgårdsholme dit vi kört skoter). Igår blev det lasagne med typ pizzasallad. Det kommer nog dessutom att bli kållåda någon dag till lunch eftersom jag har några matlådor i frysen. Perfekt tema!
Koltema eller kåltema? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka