Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mor fyller år så jag lagade födelsedagsmiddag i form av smördegsinbakad fläskfilé med prosciutto och färskost, något liknande en potatiskaka täckt med parmesan, tomatsallad och rödvinssky. Efterrätt blev en citronpannacotta med crunch (läs: krossade kakor).

Samlar kraft för att laga paneer masala. Är jättehungrig och trött, och det finns en massa disk som borde diskas INNAN matlagning. Dåligt för matlagningsmotivationen. Risken är att det blir chips och dipp till middag istället.

Paj fylld med en stuvning på grönkål, trattkantareller, rödlök, äpple, körsbärstomater, ädelost och rostade valnötter. Present-vin från övre prisklassen till, den flaskan har legat alldeles för länge i skafferiet. Vi funderar som bäst på efterrätt.

alltså, fatta vad jobbigt. Jag som bara mobilsurfar har ju slutat lägga upp bilder på buke (kuke?). Jag nöjer mig med att konstatera att det är så skönt att äntligen vara EN RIKTIG KVINNA. Tänk, vad gjorde jag innan jag blev FRU?? Misär!
Har du tid att vara här? Står du inte och stryker kläderna han ska ha imorgon?

Kan tillägga att det indiska var gott och min bordsgranne delade sitt naan i hundra bitar, döpte dem efter sina kompisar och åt sedan upp dem en efter en. "hejdå Johan" ....."hejdå Fjank". Min coola 2,5-åriga bästis. Sen åt vi kulfi och pratade om alla uppätna småkompisar. Suverän kväll!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka