Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad finns det för libanesiska restauranger i Göteborgsområdet? Jag har bara koll på Chateau Beirut, men vore himla kul att hitta fler ställen om möjligtBihustrun bangade som vanligt ur när det var hens tur att laga mat. Vi åt meze på libanesisk restaurang. Nyttigt och gott!
Nu var det där vi var. Sen finns det en som jag tror kallas för saudisk på Sveaplan, men den passerar som libanesisk/mellanöstern för min del. Och så finns ju Silvis på Nordhemsgatan. Den sägs vara palestinsk, men man får ha mycket hög kulturkompetens för att se de nyanserna. Och så Meza Mix på Burgårdsgatan. Det är de jag kommer på på rak arm. På Tredje Långgatan finns YallaYalla. Jag har inte varit där, för den känns inte så förtroendeingivande.Vad finns det för libanesiska restauranger i Göteborgsområdet? Jag har bara koll på Chateau Beirut, men vore himla kul att hitta fler ställen om möjligt
Nu var det där vi var. Sen finns det en som jag tror kallas för saudisk på Sveaplan, men den passerar som libanesisk/mellanöstern för min del. Och så finns ju Silvis på Nordhemsgatan. Den sägs vara palestinsk, men man får ha mycket hög kulturkompetens för att se de nyanserna. Och så Meza Mix på Burgårdsgatan. Det är de jag kommer på på rak arm. På Tredje Långgatan finns YallaYalla. Jag har inte varit där, för den känns inte så förtroendeingivande
Låter kanongott @athena_arabians
Vad är rökt mjöl rgenigen @athena_arabians Eller ja, hur lyckas någon röka mjöl utan att typ få in massa fukt och skapa klumpar?!
Själv har jag festat loss på rågbröd med smör + ost till middag, följt av B&J till efterrätt
Lutar åt att röra ihop pasta med lök, svartkål, citronzest, valnötter och parmesan till middag. Rött vin och svarta oliver till. Lagom ambitionsnivå en mörk fredagkväll. Men nu haglar det så jag drar mig för att gå ut och köpa parmesan (trodde det fanns hemma).
Ja, alltså, partner bar hem något kilo från Italien för ett tag sedan och jag hade inte uppfattat att det var slut.Va, har du inte parmesan hemma?! Vart är världen på väg?
/hon med en och en halv förpackning i kylen
Trevligt! Här brukar jag bli serverad julcurry!luciacurry
Trevligt! Här brukar jag bli serverad julcurry!