Nu ska jag nog ägna kvällen åt att stryka pressveck på MANNENS heliga underbyxor.Har du tid att vara här? Står du inte och stryker kläderna han ska ha imorgon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu ska jag nog ägna kvällen åt att stryka pressveck på MANNENS heliga underbyxor.Har du tid att vara här? Står du inte och stryker kläderna han ska ha imorgon?
Kulfi!Kan tillägga att det indiska var gott och min bordsgranne delade sitt naan i hundra bitar, döpte dem efter sina kompisar och åt sedan upp dem en efter en. "hejdå Johan" ....."hejdå Fjank". Min coola 2,5-åriga bästis. Sen åt vi kulfi och pratade om alla uppätna småkompisar. Suverän kväll!
Är han mormon?Nu ska jag nog ägna kvällen åt att stryka pressveck på MANNENS heliga underbyxor.
Jag vet inte men jag har rätt god självkontroll Särbon kommer att säga glufs vilket är helt ok, de är ju till honom
Fritera är inte så farligt om man ser till att komma ihåg att ALDRIG ha fläkten på och att hela tiden ha ett stort lock för att kväva lågorna om det börjar brinna (ALDRIG vatten på, då mer eller mindre exploderar oljan). Jag har dessutom alltid koll på oljetemperaturen med en termometer.
Normalt friterar vi utomhus för att slippa oset inne men nu var det ju inte så mycket så jag gör dem på elspisen.
Ett annat alternativ är att köpa en fritös
En annan sak jag älskar att göra är att flambera, det är kul och gott
Kanske kan bli?Är han mormon?
Jag tror jag skulle behöva gå en kurs i det här.. Finns det friteringskurser?
Fritös har jag faktiskt funderat på! Samtidigt är jag rädd att det ska bli en såndär onödigt kökspryl som bara blir stående efter att nyförälskelsen lagt sig. Typ som glassmaskinen jag fick i julklapp för två år sedan som användes mkt flitigt första veckorna och nu har stått i ett skåp och samlat damm sedan 1.5 år tillbaks..
Det gör susen för hans heliga kalsonger!Kanske kan bli?
Paneer Masala fast på halloumi?Äntligen fick jag tummen ur och lagade paneer masala, och det är jag glad för. Gudars så gott! Naturligtvis kunde jag inte hålla mig till receptet, utan gjorde en variant. Garam masala, koriander, chili, vitlök och riven ingefära och lök, tomatkross, lime, lite socker, och så kikärter och halloumi i kuber. Allt fick puttra i en halv evighet, och så lite färsk koriander ovanpå, och ris kokt med grönsaksbuljong och saffran till. Naan saknade vi förstås, och kanske nån form av raita, för det blev ganska så starkt, men mmmmm.... Jag längtar tills på måndag då jag får ha det i lunchlådan.
Paneer Masala fast på halloumi?
Paneer är svårt att få tag på och ganska dyrt när jag får tag på det. Funderar ibland på vad som bäst kan ersätta det.
Paneer Masala fast på halloumi?
Paneer är svårt att få tag på och ganska dyrt när jag får tag på det. Funderar ibland på vad som bäst kan ersätta det.