Räkor med försvarliga mängder vitlök, färsk basilika, röd pesto och parmesan, samt vitt vin och lite grädde, tillsammans med spaghettini. Nu matkoma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh herregud... jag håller på att göra jalapeño poppers inför särbons studs här. Jag testade att göra ett par på röd spansk peppar... munjubbe!
Det är lite pilligt och fritera är ju alltid lite bökigt men det är totalt värt det:
Plus att jag måste ju fjäska lite för honom så jag får ligga
Surdegsbröd från Ronaldos
Linköpingsbo?
Det beror på vad med sillen du vill ha tänker jag. Jag gillar inte klara inläggningar utan vill mest ha krämig senapsinläggning. Den är enkel i smaken och blir t ex god att lägga bönor i. Men då har man ju rört sig en bit bort från sillbordet. Alger låter trevligt.Jag testade de vegetariska sillsubstituten på julbord med jobbet häromåret, men jag tyckte nog inte att det var så lyckat. Jag älskar både aubergine och sill, men att slå ihop dem symboliskt - nja. Jag har tänkt på mer som italienskinspirerade grillade och marinerade grönsaker, men då stämmer de i gengäld inte alls med jultemat.
Jag leker med tanken på att göra saker av de asiatiska vegetariska "räkorna" och vad som annars kan finnas, men än så länge utan riktig övertygelse. Kanske kan jag servera diverse alger på exotiska vis?!
Det beror på vad med sillen du vill ha tänker jag. Jag gillar inte klara inläggningar utan vill mest ha krämig senapsinläggning. Den är enkel i smaken och blir t ex god att lägga bönor i. Men då har man ju rört sig en bit bort från sillbordet. Alger låter trevligt.
Där kan du nog slänga ner alger också.Auberginelöksill-ish tror jag jag ska testa. Låter riktigt gott!
Där kan du nog slänga ner alger också.
Äsch då.Jag är lite skeptisk mot alger ska erkännas... Nori-alger på sushi funkar, men algsallad är faktiskt värre än kryddpeppar och koriander... (Fast koriander funkar i indisk mat ska erkännas)
Efter att ha ätit mina nybakta saffransbullar fyllda med vaniljsmörkräm är jag nu förstörd för alla typer av framtida saffranssmakande mjuka bakverk. Skamligt goda blev de.