Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag älskar potatis- och skockgratäng Det är typ bland det godaste jag vet!dag måste jag göra något med jordärtskockor. Något förslag? Puré, soppa och grilla dem i ugnen har jag gjort till - om inte leda så åtminstone på gränsen. Så nya sätt att attackera dem mottages tacksamt. Eller speciellt goda sätt på de redan nämda rätterna.
Åh, jordärtskocksstrudeln ska jag be partner göra! (Allt med "strudel" räknas som bakning, och jag kan ju tyvärr inte baka.)Jag älskar potatis- och skockgratäng Det är typ bland det godaste jag vet!
Det här är också ett trevligt sätt att hantera skockor
https://www.ica.se/recept/pepparstekt-oxfile-med-jordartskocksstrudel-och-rostad-vitlokssas-715504/
För övrigt är livets glada dagar över. Lunchen intog jag idag på München Airport. Vegetarisk burgare i bröd, med ost och lite valnötter och en smetsås på tranbär. Inte alls äckligt. Men inte som en grillad bläckfisk på uteservering.
Snarare magplask, från vilket jag får försöka kämpa mig upp till en fungerande vardag.Långsam tillvänjning till den grå (middags)vardagen? Så det inte blir alltför stor chock menar jag.
Snarare magplask, från vilket jag får försöka kämpa mig upp till en fungerande vardag.
Utbudet är både begränsat och dyrt på den här flygplatsen, som på de flesta.
För övrigt är livets glada dagar över.
Varmt tack.ÄNTLIGEN
Jag äter popcorn som en tröst efter att ha haft restfest till middag!Är det lördag så är det; varma mackor och te.
Jag funderar seriöst på det här till middag imorgon. Ungefär hur länge behöver det vara i ugnen, tro? Jag är inte helt hemma med jordärtskockor, trots att det är så gott, för de bullrar så hemskt i magen efteråt. Men nu känner jag att det vore värt det.Det finns inte mycket som är godare än skockor... Jag brukar klyfta dem, lägga i en form och blanda med vitlök, lite grädde, salt och peppar, en skvätt vitt vin och så parmesan ovanpå, och sen baka i ugnen. Rent hiskeligt gott som tillbehör eller som huvudrätt med en matig sallad till.