Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen grönkål!?!?!😨😨😨😨😨😨

Inte en smula! Jättetråkigt, det fanns bara rödkål som i och för sig är gott men det är inte alls samma sak. Jag köpte därmed en påse fryst grönkål igår så ska göra något skojigt med den ikväll tänker jag. Det blir inte som med färsk, men jag orkar inte skölja och repa och koka och ha mig heller. En skvätt grädde och mycket vitpeppar sätter fart även på fryst.

Jag gör gärna Arlas asiatiska fiskbiffar med tomatraita. Det är så löjligt gott (och bra recept!) så jag brukar behöva göra minst dubbel sats av såsen eftersom den har en tendens att ta slut innan resten av maten :o:D

Testade det receptet igår och det blev väldigt gott! :d Väldigt god smak på biffarna och hyfsat enkla att göra. Tomstraitan var enkel och jättegod. Ska definitivt lagas fler gånger! :d:d

Investerade (!) i ett gäng risgrynsgrötskorvar för 5 spänn styck här om dagen. Bra när det blev förkylningshelg... Igår tog jag mig samman på kvällen efter stallet och gjorde en gethalloumiburgare med lite (pås)sötpotatispommes. Gott. Idag skulle jag egentligen ha åkt på släktkalas och ätit asgod mat, men jag stannar hemma och snorar istället. Bad min syster att smuggla med lite mat hem till mig :P Annars kan jag ju alltid ta fram och tina lite älgköttfärssås. Eller äta äggmackor. Eller påspytt, kanske.

Herregud vad jag är full och mätt... hade mina borrare här på middag... och ja, det är ju lördag... så ja, det blev lite glögg... med mina romrussin... så nä, jag är inte nykter.

Det var iaf vansinnigt gott. Svampsås med fläskfilé marinerad i bla oheliga mängder sriracha och vitlök. Jag stekte på filén och sedan fick den puttra färdigt i marinaden, mums! Klyftpotatis och ljumma grönsaker till. Efterrätt var saffranscheesecake som fick romrussin ovanpå sig :angel: mycket gott. Och så glögg då...
Äh, kan man stava till både sriracha och saffranscheesecake klassas man definitivt fortfarande som nykter i min bok! :D

MVH Sms:ade min mamma igår kväll (natt) att allt var bra och att jag var vid mina fulla sinnens bruk. Och det stämde ju i och för sig...:angel:
Misär. Lunch på Pressbyråns kaffe, proteinbar och skumbananer.
Men du fick ju i alla fall i dig lite PROTEIN! Visst var det väl du som fick bannor av någon väninna för att du inte äter tillräckligt med protein?

Äh, kan man stava till både sriracha och saffranscheesecake klassas man definitivt fortfarande som nykter i min bok! :D

MVH Sms:ade min mamma igår kväll (natt) att allt var bra och att jag var vid mina fulla sinnens bruk. Och det stämde ju i och för sig...:angel:

Men du fick ju i alla fall i dig lite PROTEIN! Visst var det väl du som fick bannor av någon väninna för att du inte äter tillräckligt med protein?
Jag tror dessutom att skumbananerna kanske innehåller en hel del protein?

Känner mig lite skör efter gårdagens julfest, så det blev en fantastiskt näringsrik frukost i form av nyponsoppa och lussekatt. Tänkte försöka ta mig samman snart och gå på min svägerskas födelsedagslunch, som hålls på en vietnamesisk restaurang som jag velat prova rätt länge. Hoppas att aptiten infinner sig tills dess, lite vårrullar ska nog slinka ner om inte annat!

Ja. Utan henne hade jag köpt något pressbyråbakeoffbröd istället.

DSC_0154.webp

Har äntligen ryckt upp mitt matliv igen efter senaste tidens dippar. Jag har lagt upp en PLAN och STORHANDLAT. Händelsevis råkade storhandlingen ske alldeles intill mitt favoritsushiställe. Så det kan gå.

Min "alkotest" som student var om jag kunde äta sobanudlar med pinnar eller ej. Gick det inte borde jag dricka mer vatten och inte lägga mig på en gång för då skulle sängen snurra :D Att jag stavar rätt är inte en bra mätare på min alkoholnivå :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
33 34 35
Svar
683
· Visningar
30 082
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 784
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 325
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
733
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38