Monsieur de Mai
Trådstartare
Titta vilken bra grej! Sådana där skulle jag vilja ha... Någon som vet om/vart man kan få tag på?
Bild: stallkenny.com
Bild: stallkenny.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror de finns att köpa på LL tror jag.
Ursäkta en som är helt borta men vad är det för nåt? o vad har man dem till, är det för att kyla benen eller vad?
Ja det är iaf vad jag tycker att det ser ut som. Man har i kallvatten i "stövlarna"
aha... då är jag med
Är de isolerade så att vattnet håller sig kallt?
Inte en aning faktiskt. Jag hade aldrig sett sådana tidigare innan jag såg den här bilden. Men oavsett så tycker jag det verkar bra. Om de inte är de får man väl byta vatten med jämna mellanrum. Men väldigt smidigt att ha med sig på tävling då man inte kan stå i duschen och kyla benen i 20 minuter...
du kan ju köpa kyldamasker annars och ha med i en kylbag? det ahr jag..
Ursäkta en som är helt borta men vad är det för nåt? o vad har man dem till, är det för att kyla benen eller vad?
Ja den tanken har jag också tänkt. Men det verkar mycket bökigare tycker jag. Dels så ska man ha plats i frysen för att ha dem hemma. Sen så bor jag inte vid stallet utan måste släpa med mig hemifrån hela tiden. Sen är jag lite fundersam på hur länge de håller kylan om man låter dem ligga i kylväska.
Jag tycker att dessa verkar jättesmidiga
Om inte kyldamasker, så varför inte cold gel eller annan kylande gel? Hur smidigt som helst ju.
Men de där stövlarna ska finnas att köpa vet dock inte var...hmm....
Jag tycker inte att cold gel funkar nå bra, iaf inte den jag testat. Du kanske har någon bättre?
Stövlarna fanns iaf att köpa på LL...
Det finns många olika sorter,
Ice Gel från Bioframab
Kyllera osv
Jag har själv Isbalsam från AMC, som ska kyla 3 gånger snabbare än is dessutom. Ganska dyr dock, över 230:- för 500ml.
Har flera flaskor men inte använt den så mycket än då jag inte behövt. jag lindar ju mest med BoT istället. Dock har jag hört den ska vara bra.
Säkert bara jag som är trött men....vad är LL?
Jag har också isbalsamet från AMC, men jag tycker inte att det kyler särskilt länge alls. Har också kyllera, men det är samma sak där. Det kyler kanske i 5 min, inte mer. Så därför vill jag gärna prova stövlarna
LL är LL trot, som är Solvallas travshop, svindyra dessutom
Finns det spiraler längst ut på slangarna? I så fall ska du sno dem runt hästens ben.
Men det var kanske inte så du menade?