Titta vilken smart grej!

Monsieur de Mai

Trådstartare
Titta vilken bra grej! Sådana där skulle jag vilja ha... Någon som vet om/vart man kan få tag på?

mr_muscleman_tb_070527_20938.jpg

Bild: stallkenny.com

Sv: Titta vilken smart grej!

Vill oxå veta, ser ju skitbra ut!!

Ursäkta en som är helt borta :angel: men vad är det för nåt? o vad har man dem till, är det för att kyla benen eller vad?:confused:

aha... då är jag med :)
Är de isolerade så att vattnet håller sig kallt?

Inte en aning faktiskt. Jag hade aldrig sett sådana tidigare innan jag såg den här bilden. Men oavsett så tycker jag det verkar bra. Om de inte är de får man väl byta vatten med jämna mellanrum. Men väldigt smidigt att ha med sig på tävling då man inte kan stå i duschen och kyla benen i 20 minuter...

Inte en aning faktiskt. Jag hade aldrig sett sådana tidigare innan jag såg den här bilden. Men oavsett så tycker jag det verkar bra. Om de inte är de får man väl byta vatten med jämna mellanrum. Men väldigt smidigt att ha med sig på tävling då man inte kan stå i duschen och kyla benen i 20 minuter...

du kan ju köpa kyldamasker annars och ha med i en kylbag? det ahr jag..

du kan ju köpa kyldamasker annars och ha med i en kylbag? det ahr jag..

Ja den tanken har jag också tänkt. Men det verkar mycket bökigare tycker jag. Dels så ska man ha plats i frysen för att ha dem hemma. Sen så bor jag inte vid stallet utan måste släpa med mig hemifrån hela tiden. Sen är jag lite fundersam på hur länge de håller kylan om man låter dem ligga i kylväska.

Jag tycker att dessa verkar jättesmidiga :)

Ursäkta en som är helt borta :angel: men vad är det för nåt? o vad har man dem till, är det för att kyla benen eller vad?:confused:

Wow, nåt som jag vet som inte Oki vet :bump:
Japp, de är till för att kyla benen och man har kallvatten i dom, har ni verkligen aldrig sett det förr? *förvånadsmiley* :)

Ja den tanken har jag också tänkt. Men det verkar mycket bökigare tycker jag. Dels så ska man ha plats i frysen för att ha dem hemma. Sen så bor jag inte vid stallet utan måste släpa med mig hemifrån hela tiden. Sen är jag lite fundersam på hur länge de håller kylan om man låter dem ligga i kylväska.

Jag tycker att dessa verkar jättesmidiga :)

Om inte kyldamasker, så varför inte cold gel eller annan kylande gel? Hur smidigt som helst ju.
Men de där stövlarna ska finnas att köpa vet dock inte var...hmm....

Om inte kyldamasker, så varför inte cold gel eller annan kylande gel? Hur smidigt som helst ju.
Men de där stövlarna ska finnas att köpa vet dock inte var...hmm....

Jag tycker inte att cold gel funkar nå bra, iaf inte den jag testat. Du kanske har någon bättre? :)

Stövlarna fanns iaf att köpa på LL...

Jag tycker inte att cold gel funkar nå bra, iaf inte den jag testat. Du kanske har någon bättre? :)

Stövlarna fanns iaf att köpa på LL...

Det finns många olika sorter,
Ice Gel från Bioframab
Kyllera osv

Jag har själv Isbalsam från AMC, som ska kyla 3 gånger snabbare än is dessutom. Ganska dyr dock, över 230:- för 500ml.
Har flera flaskor men inte använt den så mycket än då jag inte behövt. jag lindar ju mest med BoT istället. Dock har jag hört den ska vara bra.

Säkert bara jag som är trött men....vad är LL? :angel: :o

Det finns många olika sorter,
Ice Gel från Bioframab
Kyllera osv

Jag har själv Isbalsam från AMC, som ska kyla 3 gånger snabbare än is dessutom. Ganska dyr dock, över 230:- för 500ml.
Har flera flaskor men inte använt den så mycket än då jag inte behövt. jag lindar ju mest med BoT istället. Dock har jag hört den ska vara bra.

Säkert bara jag som är trött men....vad är LL? :angel: :o

Jag har också isbalsamet från AMC, men jag tycker inte att det kyler särskilt länge alls. Har också kyllera, men det är samma sak där. Det kyler kanske i 5 min, inte mer. Så därför vill jag gärna prova stövlarna :)

LL är LL trot, som är Solvallas travshop, svindyra dessutom ;)

Jag har också isbalsamet från AMC, men jag tycker inte att det kyler särskilt länge alls. Har också kyllera, men det är samma sak där. Det kyler kanske i 5 min, inte mer. Så därför vill jag gärna prova stövlarna :)

LL är LL trot, som är Solvallas travshop, svindyra dessutom ;)

OK, I see! Jo, men nog kyler det väl längre än så, det är väl bara det att det är svårt att känna det utifrån. Har du provat på dig själv någon gång om du tex fått en bula i huvudet? Det kyler längre, jag lovar ;)

Men jag kör mest med BoT även efter jobb, tycker den effekten är bra. Senast jag använde kylbalsam var på Wattes bakknän när han fått tokryck i hagen och jag misstänkte att det blivit kraftigt överansträngt.....
Så jag måste nog börja så inte mina flaskor blir gamla! :o

Föresten, undra om det är till sånna där stövlar man använder kylslangar? För sånna har jag...men jag vet inte hur jag ska använda dom ......:crazy:
Kanske nånannan kan svara på - hur man använder kylslangar?

Finns det spiraler längst ut på slangarna? I så fall ska du sno dem runt hästens ben.

Men det var kanske inte så du menade?

dom håller länge i kylbag. vi har ju frys i stallarna så inga problem med mig. om du tycker dom är för klumpiga damaskerna kan du ju köpa engångsispåsar dom tar ju mindre plats o sätt i kylbag. vi ar alltid med sånt på sommranrna o det håller. även om vi åker 30 mil enkelväg och ska ut i sista loppet. :) damaskerna är ju billigare i längden än ispåsar köpte mina från hööks.

Jag har spiralalangar hemma och Flexi-ice (en typ av kyldamask) när vi är borta. Jag tycker båda fungerar bra. Håller med cämela, de håller kylan bra i många timmar om man har dem i kylväskan och lägger i några kylklampar.

Finns det spiraler längst ut på slangarna? I så fall ska du sno dem runt hästens ben.

Men det var kanske inte så du menade?

Hmmm....det vet jag inte, dom ligger nämligen tillsammans med massa andra grejer som jag inte hunnit kika på än (köpt massa saker i paket) :) . Men om det då är så så vet jag att jag alltså ska sno de runt benen, och de ska ha en slgas kylande effekt då?

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
14 045
Senast: hollypolly
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 034
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka