Titta vilka fina

cactuspower

Trådstartare
huvor dom har på Börjes! :love:

2215.jpg

Jag tycker i alla fall att dom verkar fina för det priset - dom kostar 35:-/st. Jag ska själv köpa den Beiga, Bruna och Grå till min häst. Svart och Marinblå har hon redan och den Ljusblå vet jag inte om hon passar i så himla bra (fux), det är inget som hon kommer tillåtas få ha på sig på framtida tävlingar i alla fall. :smirk:

Sv: Titta vilka fina

Vad har alla människor alla luvor till som inte tävlar på högre nivå än lokal? :confused: Prydnad?
(inget angrepp mot dig)

prydnad, mot flugor i öronen ( därför har jag d på min ponny just nu när vi rider ut:P ), och för att bomullen i örat inte ska synas:)

åhh den beiga ska pollen få =P

men vart hittar ni alla nyheter på börjes??

Jag har för att min häst blir hemskt orolig utan bomull i öronen, och de ramlar lätt ur utan huvan.

Åh vad fina, och billiga! :)

Jag väntar på ett restnoterat täcke från Börjes, visst kan man väl göra en ny beställning då (som skickas med det restnoterade, utan extra fraktkostnad)? Eller är det bara nåt jag fått för mej?

För i så fall vill jag nog ha några av dom! Jag funderar på den grå, bruna och beiga. Fast den grå var väldigt mörk, jag vill nog ha en lite ljusare. Hm.. Nåja, den bruna och den beiga vill jag nog ha i alla fall! :)

Tror det går :) Maila och fråga? De brukar ibland vara snabba med svar :)

Måste erkänna att jag inte är ett fan av huvor... Dock kan hopphästar passa i det med matchande schabrak på högre höjder.. Helst då marin med guldkant!

SanchoPancho skrev:
Vad har alla människor alla luvor till som inte tävlar på högre nivå än lokal? :confused: Prydnad?
(inget angrepp mot dig)

Jag vet, för att man hoppar bättre. :D Jag som knappt vågar mig över 40 cm ska köpa mig en huva. Sedan får ni se upp på tävlingsbanorna när jag vräker mig över 140. Eller var det igenom. :crazy:
Det är väl mode som allting annat.

jag rider med luva varje dag för min häst skakar så fruktansvärt på huvet om han får flugor på öronen, funkar suveränt.
fast jag är märkesnörd så jag råkade kosta på mig en från Equiline :o bara sisådär 300,- mer än dom från börjes :angel:

Så du menar att luvan bara fyller en funktion om man tävlar på elitnivå? Så vitt jag vet finns det lika mycket flugor och fä mitt ute i skogen som på tävlingsbanan, vare sig det är en 1,60- bana eller blåbärshoppning...

Nej, jag tänkte på den först och främst i ljudisolerande syfte. Att folk använder den för flugskydd i skogen kan jag väl förstå. På större tävlingar är det ofta mycket publik och oväsen så där har man en förklaring till användningen där.

Har aldrig ens funderat på att ha den som flugskydd på tävling eftersom jag aldrig under någon tävling, ute eller inne, sol eller regn haft problem med flugor i öronen. På kroppen möjligtvis.

Men.. Jag kan förstå att det är en modefluga, det är snyggt.

Anledningen till att jag köper dessa huvor är för att jag är en pryltokig sak, vad beträffar det allra allra mesta i hästväg. Jag tyckte att dessa såg fina ut till det priset och tänker köpa dom. Jag tycker att dom är bra och ha, vare sig man är ute och lullar
i skogen eller ska tävla. Åtminstone den här årstiden på året. På tävlingsbanorna (i hopp då) så kan de ju vara bra att ha i syfte att dämpa ljudnivån. Men sedan så tycker jag att de är lite fina också faktiskt och dessutom vill jag ju ha i alla möjliga färger så att man kan kombinera dom med alla schabrak...

ljudisolering kan jag inte förstå hur luvorna kan hjälpa?? De är ju så tunna.. Däremot som en del skriver att det döljer bomullen kan jag ju förstå.
Som flugskydd är de ju underbara däremot :love: har en känslig dam som blir galen när det kryper flugor på öronen.
De från börjes är fina, har en egen men kan inte använda den för min häst har för stora öron för den (långa och breda) så nu har hon en equiline för den var större i öronen och lite elastisk, så om ni har en häst me stora öron är det inte säkert att de från börjes passar, eftersom de inte är det minsta elastiska i öronen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 966
Senast: Tofs
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och... 2
Svar
26
· Visningar
2 702
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI