B

BancoB

Min tränare tyckte jag skulle börja hoppa lite med min dressyrhäst för att förbättra hans galopp. Behöver lite tips på bra övningar med låga hinder. Padocken jag har är dock rätt liten och tung, men någon övning måste väl gå och göra. Studs , och mer? :p

/B

Sv: Tips?

Jag tycker de enlklaste övningarna ofta är bäst. Bygg upp en serie på tex tre studs. Börja med normalt avstånd (ca tre meter, plus minus någon dm för liten eller stor galopp)

Man kan variera övningen genom att ändra avståndet något, eller bara bygga upp hinder nr 1 och 3 osv.

En annan nyttig övning som verkligen kan få igång galoppen och finslipa din förmåga att långa/korta är ju att helt sonika sätta upp två hinder med ett visst antal naturliga galoppsprång emellan, tex 6. Efter att ha hoppat hindrena några ggr i mellangalopp varierar du antalet språng till 5 respektive 7 galoppsprång mellan hindren. För denna övning behövs dock lite mer plats.

Om banan är väldigt tung skulle jag fundera på att försöka göra något åt underlaget. Det sliter väldigt att gå mycket på för djupt och tungt underlag´, även om det bara handlar om dressyr.

Tack tack!

Tyvärr inte min ridbana och helst av allt vill jag inte hålla till där, men någon gång vecka skadar inte, dessutom är jag inte där någon längre stund. Enda banan jag har tillgång till..
åker oftast iväg till bättre bana men finns inte alltid tid till det. Den är stor så där kan jag variera hur jag vill.

/B

Gå in på hippson.se det finns jätte många bra och roliga ridövningar där! Rekommenderar* ;)

Finns massa kul övningar googla lite, fick en alldeles ny styrketränings övning när jag var och tränade hoppning sist....

Det var en studs fast var annat hinder var en bom på marken. Hela hästen blev som en gummiboll.:)

Ska in och kika på hippson.

Det där med studs, vartannat hinder bom istället lät bra. Ska provas!

/B

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 000
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix