Tips vid kloklippning!

Sv: Tips vid kloklippning!

Iris skrev:
... jag var nyss hos en kompis som har en liten halvårs russian blue... som gillar när de klipper klorna på henne!!! inte om hon är på värsta lekhumöret, men annars, då ligger hon och nujuuuter av att nån pillar med henne... Tur för dom :smirk:

Åååh, vad underbart skönt det skulle vara med en sån kisse!

Skönt att höra lite om hur fler katter beter sig vid kloklippning! Vi tyckte våra två mittar var struliga, men de verkar lugna jämfört med era historier.

Katt 1 måste sitta i mattes famn medan husse försiktigt plockar fram en tass i taget, annars sliter hon sig. Katt 2 grät hjätskärande igårkväll när jag klippte klorna och sprallade rejält. Tidigare har han varit väldigt lugn och snäll, så jag kände mig som ett monster igår. Fast efter en halvtimmes surande under soffan kom han fram igen och sov på rygg i mitt knä, så han har nog förlåtit mig... :)

LillMumlan skrev:
Hon har ett klösträd, men använder det inte...
Ge inte upp! Efter 4 år började min Siri helt plötsligt använda sitt klösträd! :bow:

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 458
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar