Krockodil
Trådstartare
Jag blir galen på mig själv! Jag måste ha haft en väldigt korkad ridlärare i yngre år för jag grejar väldigt mycket med tyglarna när jag rider. Alltså jag rider väldigt mycket med handen. Är såååå medveten om hur illa det är och speciellt på min extremt välutbildade häst som bara försvinner bakom handen så fort man tar lite för mycket i honom.
När jag försöker att hålla händerna stilla så spänner jag mig som s*tan i armarna och hela sitsen blir stel.
Så är det någon som har tips på hur man kan lära sig att sluta greja med tyglarna? När ridläraren är med så går det ofta bra men så fort jag blir ensam så får jag tänka på det hela tiden och blir så bara spänd vilket gör mig häst spänd.
När jag försöker att hålla händerna stilla så spänner jag mig som s*tan i armarna och hela sitsen blir stel.
Så är det någon som har tips på hur man kan lära sig att sluta greja med tyglarna? När ridläraren är med så går det ofta bra men så fort jag blir ensam så får jag tänka på det hela tiden och blir så bara spänd vilket gör mig häst spänd.