Tips på raser att betäcka med

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Shadowfaxe
  • Startdatum Startdatum
S

Shadowfaxe

Hej!

Jag har ett travarsto, korsning fransk-amerikansk, som jag funderar på att betäcka nästa vår. Hon är stor (1,68) och ganska grov. Mycket lugn och snäll, trevlig ridhästmodell, hoppar bra. Om jag vill få en trevlig ridhäst för hoppning och dressyr på "lagom" nivå, vilken ras tycker ni att man kan prova att betäcka med? Har självklart mest funderat på halvblod, men har börjat fundera på om man kunde testa någon annan ras? Vad tycker ni? Om ni tycker halvblod, vilken typ tror ni kan passa isåfall? Har funderat lite på Quite Easy. Tacksam för tips!

Sv: Tips på raser att betäcka med

Betäck med fullblodshingst som är godkänd för halvblodsavel, någon med hoppmeriter eller avkommor med hoppmeriter. Tex Comefast xx, Favoritas xx... Det finns nog fler här inne som kan ge exempel!

Eller välj ett ädlare halvblod med mycket fullblod i.

Jag har sett en mycket trevlig avkomma efter Szkopul u: vbl travare, ett fyraårigt sto som dock inte verkade bli särskilt stor, men som visade stor talang på löshoppning! Hon var dessutom snygg att se på och rörde sig ok.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 995
Senast: Kajsalisa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Ridning Jag funderar eventuellt på en häst till. Jag är väldigt förtjust i irländare generellt, men eftersom jag börjat fastna för Working...
2
Svar
21
· Visningar
3 362
Senast: Gnapp
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka