Tips på ras

Bison

Trådstartare
Jag ska flytta från vår lilla radhuslägenhet till en liten etta. Har efter en del funderande beslutat att inte ta med Skippy, han kommer bli olycklig av att inte kunna vara ute som han vill o får därför flytta till mina föräldrar som bor ute på landet.
Jag söker en korthårig katt som är lugn o stillsam o gärna har ett värdig sätt, en saluki fast en katt om ni förstår.

Sv: Tips på ras

Det finns inte :D

Exotic kanske? Eller britt? Men ingen av dem får mig att dra paralleller till saluki.

De flesta korthårsraser kan inte beskrivas som "lugna och stillsamma" ;)

ja, jag vill ju en inte han ngn fräsnisse som far runt o hänger i gardiner o river hela stället när jag inte är hemma :p

Den får gärna håra si lite som möjligt :angel:

Den ska vara gosig men ändå värdig.
Kan man specialbeställa kanske ;)

ja, jag vill ju en inte han ngn fräsnisse som far runt o hänger i gardiner o river hela stället när jag inte är hemma :p

Den får gärna håra si lite som möjligt :angel:

Den ska vara gosig men ändå värdig.
Kan man specialbeställa kanske ;)

Allt är ju relativt:angel: Mina missar har aldrig hängt i gardinerna men välter gärna blomkrukor och pratar högljutt när dom inte får 100% uppmärksamhet;) Hårar gör dom inte heller men dom luddar ludd som inte går att damsuga upp och som gör att alla svarta kläder får en grå luddig yta:angel:

Ska du ha något värdigt får du nog skaffa en birma eller liknande, men då får du ju långhår. Vill du ha nåt som inte hårar, satsa på en sphynx men då kan du nog säga farväl till gardinerna;)

Kompromiss javisst.:D

sphynx är läskiga.

Inte långhår, jag ycker inte de är fina.
De här strävhåriga/lockiga katterna rex(?) hur är de?

De här strävhåriga/lockiga katterna rex(?) hur är de?
Det är rexar jag har, devon rex. Dom är hypersociala och överallt på samma gång. Här snackas det vilt hela dagarna om ditten och datten och när det inte gapas och skriks så spinner dom så trummhinnorna spräcks. Det är full rulle hela tiden och det gäller att låsa in alla småsaker (med små räknas allt under 2 kg) för inget ligger kvar där man en gång lagt det. Är du inte hemma dygnet runt bör du ha två så dom har sällskap för dom har otroligt närhetsbehov, sen jag skaffade rex för 4 år sen har jag t.ex. aldrig varit på toaletten ensam i lägenheten:angel:
Dom är jättebra på att "hjälpa till" med disken, paketinslagning, när man syr, snickrar eller skriver på datorn, allt får sin rextouch.
Luddet har jag redan nämnt.

Så nja, vill du ha en KATTras så är kanske inte rexar det lämpligaste, vill du ha en krävande alien som överöser dig med kärlek dygnets alla timmar så självklart ska du skaffa rexAR;)

haha, nu vill inte ha en sånn :angel:

men britterna är ju helt underbara, en blå har allid varit min dröm :love:

haha, nu vill inte ha en sånn :angel:

men britterna är ju helt underbara, en blå har allid varit min dröm :love:

Vill du ha nåt som inte fäller så är väl iof britt det sista du vill ha;) Men annars håller jag med om att dom är ascoola. Om jag en dag skaffar mig en ny fällkatt (förbannar den dag jag tog hit en huskatt;)) så lutar det åt britt om jag inte faller för en siames eller en burmilla:angel:

det är ju det, men Skippy hårar ju massor så jag är ju van.
Ska se om jag kan hitta ngn uppfödare i närheten o åka o kika :)

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 813
Senast: Zoya
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 914
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka