Tips på ras

Sv: Tips på ras

Cavalier king charles spaniel!

En trevlig och glad robust liten hund, väger oftast mellan 8-10 kg beroende på kön ( tikar mindre). Mjuka till sinnet och en vilja att vara till lags! Finns i fyra färger: blenheim ( brun och vit), trefärgad, black and tan och ruby. Rasen är kärvänlig och lätt att ha göra med ej skälliga. Många tränar sina cavalier i agility, lydnad och viltspår.
Cavaliern är mjuk i sättet och ej terrrieraktigt, så är hon själv mjuk kommer de passa bra ihop. Kolla upp kennlarna ordentligt och se till att hunden har hjärtfriska linjer och föräldrarna är käcka och orädda. Plus att de är väldigt söta=)

Sv: Tips på ras

Dvärgtax:love:
Trevliga hundar med mycket fart i!
13719415.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 732
Senast: YlvaG
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 803
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 298
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna