Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Amen gud! Du kan ju inte ha den avateren, jag kan inte koncentrera mig pa det som skrivs!
kl
Sheltie, trevlig mysig, lattlard hund, som gar att raka annars pudel eller kineshund.
Jag har alltid sett schipperken som en rätt avancerad hund som vill ha massa aktiviteter osv. men jag kanske hade fel... Kanske ska fundera på en skeppare också? Jag gillar i allmänhet långhåriga, lättlärda och pigga raser men som anpassar sig bra till omgivningen osv.
Ungefär som en sheltie (:
Vad är DS förkortning för? :P
Här har du min syn på rasen.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=829632&highlight=schipperke
Till TS, Terrier Brasileiro?
3-5 timmars promenader tycker jag inte är ett måste. Iaf inte för min. Däremot har hon inga problem att klara av det om jag får lust Men det är ingen skillnad på henne om jag går 2 tim eller 4.
Har aldrig hört talas om dem mer än till namnet. Jag har antagligen inte kollat upp dem för att jag inte vill ha en terrier. Men de kanske inte är så mkt "terrier" i temperament?
De verkar ganska lika schipperken faktiskt, det blir nog för mkt för oss. Vi har ju redan en schippe
Vi söker en lugnare och mindre krävande hund som sagt. I dagsläget hade jag helst sett en vinthund - whippet eller italienare. Men det är ju jag det, jag får inte glömma att den är gubben min som ska ha hunden
Silken windhound hör man ju knappt talas om - hur är dom?