Första inlägget. Jag har ett ridponnysto jag har tänkt betäcka med en morganhingst. Ni som motsätter er den korsningen kan jag replikera med att den endast är avsedd för eget bruk och ska alltså inte säljas senare. Har sett fina såna korsningar som kunnat representera sig väl på dressyrbanorna och det är det som är tanken, men kanske inte på högre nivå. Dottern är inte jätte intresserad av tävling. Jag har varit i kontakt med rasen förut och det är fantastiska hästar. Men jag har ingen aning om hur det ser ut på hingstmarknaden dock, och tänkte fråga här vad ni har för erfarenheter. Och jag vet att det finns tusen saker att ta hänsyn till och kommer inte välja en för att nån säger att den hingsten är jättesnygg, så det behöver ni inte oroa er för.
Mitt sto är maxad c-ponny och jag vill gärna ha en d-ponny, så en inte alltför stor hingst. Gärna med en hel del massa och lite högställd då min inte är det. Stoet har bra skritt och galopp men lite markbunden trav, så lite trav vill jag ha också. Tack på förhand!
Mitt sto är maxad c-ponny och jag vill gärna ha en d-ponny, så en inte alltför stor hingst. Gärna med en hel del massa och lite högställd då min inte är det. Stoet har bra skritt och galopp men lite markbunden trav, så lite trav vill jag ha också. Tack på förhand!