Tips på hundböcker sökes!

L

LuddeLump

Jag vill ha en bok med all världens (nåja, nästan alla åtminstone) hundraser i.Det ska vara utförlig info (både utseende och sätt) och bild på varje ras. Nån som vet nån bra bok?

Sv: Tips på hundböcker sökes!

Jag har Hundar i Världen av Carl-Johan Adlercreutz.
Den tycker jag generellt ger bra info.
Men det är ju väldigt lite om varje hundras. Vill man gräva djupare får man söka på den rasen man är intresserad av.
Det som jag hört mycket dåligt om är Royal Canins olika forum (Böcker+internet) med ras info. Mycket som inte stämmer.

Tycker inte att det finns så många bra. Letar själv efter en sådan bok.

Men som ChristinA skriver så är Royal Canines rasböcker helt värdelösa. Det är dåliga bilder som inte är rastypiska och faktarutorna är uppåt väggarna fel.

jag har en bok som heter "alla världens hundraser" den är faktiskt superbra. den är uppdelad i olika kategorier, drivande hundar, terriers osv. den beskriver hur hundarna ska se ut exteriört och vilka färger som är accepterade, och lite historia om hur den uppkom och den den blev godkänd i sverige och så. den rekommenderar jag verkligen

Den bästa är den nyutkommna "All väldens hundraser" av Renée Willes.

Senast ändrad:

Jag tror att det är samma som jag har. Den är från ICAs förlag och jag tycker att den är jättebra. Jag tror den uppdateras med nya raser varje år.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar