Tips på bra inridningsställen

carambawinnie

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på bra ställen att skicka sin häst på inridning, gärna inom Västra Götalad men även andra av intresse. Ni får gärna skriva varför ni rekomenderar detta ställe och om ni själva lämnat dit häst. Är ju lite vågat att skicka iväg... men vill man ha livet i behåll.... Skall dock lägga allt förarbete själv så han är van vid sadel osv, men tror inte jag vågar sitta upp själv första gången...

Hästen är ganska nervös lagd av sej, men väldigt vettig!! Skulle aldrig skada dej med flit men som sagt både nervös och ganska bakrädd. SKall man då kanske sattsa på ett Horsemashipställe eller kvittar detta?

Alla tips mottages med glädje!!

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 560
Senast: akleja
·
Hästhantering Har en ohanterad 1 1/2 årigt kallblodssto med okänd ras och härstamning som är väldigt aggressiv i sitt uppförande och jag känner att nu...
2
Svar
33
· Visningar
5 807
Senast: Lager
·
Ridning Jag behöver lite tips och råd på hur man slappnar av på hästryggen. För att berätta lite kortfattat så är min medryttarhäst känslig i...
2
Svar
27
· Visningar
3 262
Senast: stjarnfrugt
·
Western Som vissa av er vet så står jag med en 4åring som inte visade några arbetsmyra-tendenser första halvåret (2½-3 år) men som exploderade i...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 533
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar