tips om passande ras, tack

videnlis

Trådstartare
vi har en snart 3 årig bernersennen hane.
vi har tänkt ta en hund till, men vilken ras skulle ni tipsa om?

jag har blivit hemmablind, och om jag öppnar en hundbok hittar jag inget som känns som min ras, så där utan vidare.

vi har haft en bernersennen förut och tanken är att ta en till. men det är ju en ganska kortlivad ras :(

en hund som inte kräver en massa motion utan är nöjd med promenader i skogen och längs vägen. en som inte har en svårskött päls. en som inte jagar höns och som är lite av en gårdsväktare också.

vad skulle ni tipsa om?

Sv: tips om passande ras, tack

Söker ni en ren sällskapshund eller är gå i skogen det enda som hunden kommer få göra?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 064
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Vad är bra egenskaper för en gårdshund? Alltså, inte rasen utan en som är boende på gård. Nu ska jag inte skaffa hund särskilt snart men...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 024
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V