S
__Stilett__
hur gör man om en häst skakar så man ser att den lider? inte små skakiningar utan mkt. tar svansen mellan benen, höjer korset och ser ut att ej tycka livet är speciellt kul just då? ska man då slänga ut hästen i en hage, ca 10 timmar, ser hur dom toppar åt sig ännu mera? till humöret blir hästen sur och grinig. Mår den bra då?
bara undrar, för min arab MÅSTE ha täcke. hon fryser sönder.
jag har verkligen försökt få henne att klara sig utan täcke, men det går inte. det vore djurplågeri att inte värma henne när hon fryser så. Det är ju ändå en ökenhäst om man tänker efter.
Har nu ej läst hela tråden. men tycker man ska se utefter hästens behov.
Min andra häst fryser inte mkt alls. han bekymrar sig inte. han gillar ej regn, men det förstår jag.
jag har ett tunnt regntäcke på nu. men han rids en del i ridhus. så det e väl därför.
lindor. varför hata ngt som bara ska skydda?
jag förstår om man ej vill ha det. men det kan hjälpa.
på en tävling, på en framridning, var det en häst med lindade alla 4 ben. det var jäkligt tur. för hästen blev rädd, drog ut över ett fält, och fastnade i TAGGTRÅD!!
lindorna hjälpte hästen den gången. annars hade benen varit i trasor.
bara undrar, för min arab MÅSTE ha täcke. hon fryser sönder.
jag har verkligen försökt få henne att klara sig utan täcke, men det går inte. det vore djurplågeri att inte värma henne när hon fryser så. Det är ju ändå en ökenhäst om man tänker efter.
Har nu ej läst hela tråden. men tycker man ska se utefter hästens behov.
Min andra häst fryser inte mkt alls. han bekymrar sig inte. han gillar ej regn, men det förstår jag.
jag har ett tunnt regntäcke på nu. men han rids en del i ridhus. så det e väl därför.
lindor. varför hata ngt som bara ska skydda?
jag förstår om man ej vill ha det. men det kan hjälpa.
på en tävling, på en framridning, var det en häst med lindade alla 4 ben. det var jäkligt tur. för hästen blev rädd, drog ut över ett fält, och fastnade i TAGGTRÅD!!
lindorna hjälpte hästen den gången. annars hade benen varit i trasor.