Tio saker ni alltid har i kylen?

Jag har nog aldrig så mycket som tio saker i mitt kylskåp samtidigt...

Det som alltid finns är:
Mjölk
Smörgåsmargarin
Coca-Cola

Ganska ofta finns även:
Smör
Ägg
Ketchup

Ibland finns:
Ost
Majonnäs
Rökt skinka

Jag har nog egentligen mer än 10 men de viktigaste är
Mjölk
Yoghurt
Grädde
Smör
Ägg
Ost (i flera olika former)
Morötter (till hästen)
Lök och Vitlök
Citron och Limesaft
70% Choklad

Jag har alltid diverse grönsaker också men vilka varierar såklart och dessutom ett antal smaksättare typ tomatpure, citronsaft, vinäger osv.
Sorterade faktiskt ut allt onödigt som stått länge i höstas när jag renoverade köket och är mycket mer restriktiv nu med att köpa sådant som bara blir stående. Funderade länge på vad jag brukar använda och hur mina vanliga recept jag ofta lagar ser ut innan jag fyllde på efter renoveringen.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Sharpless
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 192
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka