Tinker/frieser korsning!? Bilder?

Dreadhead

Trådstartare
Hej

Funderar på att betäcka mitt tinkersto med en frieserhingst,tror att det blir en bra kombination! :)
Är det nån som har bilder på en sån kombination? Hittar inget nånstans...

Sv: Tinker/frieser korsning!? Bilder?

Utveckla varför du tror att det blir en bra kombo? Vilka egenskaper önskar du hos avkomman?

hittade 2 st
img_2735.jpg
img_2739.jpg
img_2762.jpg
_cid_image003_jpg_01C81420.jpg
Frågan är vad du vill få ut av korsningen?

Hej

Tack för bilderna!Snygg häst!
Varför vill ni veta vad jag får ut av korsningen?

Är det inte den korsningen som man kallar "barockpinto"?

Sök isf på det så lär du hitta bilder ;)

För att vi är nyfikna, eller för att vi vill hjälpa dig med tips och råd.

Aha okej :)
Jag gillar båda raserna skarpt,då jag älskar min hästs psyke och vill ha ett föl efter henne men önskar att hon var lite högre och lite lättare. Lite mer "ridhäst"modell,om ni förstår hur jag menar!? =)
Plus att jag vill ha en frieser också,så då tänker jag den kombinationen.

njaäe barockpinto är nog inte blandning med tinker - det är mera halvblodsartade hästar och frieser (alltid skäckar).

Om TS ska ha en mera ridhästmodell så är ju inte frieser precis det allra bästa valet eftersom de är körhästar

Jag har en sådan själv, så självklart talar jag bara gott om kombinationen.
Undrar du något speciellt?

Bifogar lite bilder på underverket;)
CIMG3568.jpg

20100914164.jpg

IMG_1748.jpg

IMG_2206.jpg

Letar du efter något smäckert är ju just detta exemplar inte något bra exempel. Han är bred som en laggårdsdörr och väger dryga 800 kg...

Mataii : Är det mamman eller pappan som är frieser till din pålle? Vem är isf pappa? Så fiiin :)

Mataii : Är det mamman eller pappan som är frieser till din pålle? Vem är isf pappa? Så fiiin :)

Mamma är frieser och pappa tinker. Han är importerad från irland med "okänd stam" direkt från stuteriet, fast man egentligen visste vilka föräldrarna var. Onödigt!

Idag är han snart 8 år och slutar aldrig växa. När jag köpte honom vid 3 års ålder var han 157, ganska smäcker men med ett enormt huvud. Nu är han närmare 170 men med ett lite mer passande huvud till sin kropp. Nya täcken varje år och ALLT blir för litet. Nu får det vara nog snart:)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka