M
Millan89
Jag har precis haft "utvecklingssamtal" med min ridlärare, och hon säger att det enda som behövs för att jag ska komma upp till ett MVG (jag rider inte på ridskola "på riktigt", utan har det som en kurs i mitt gymnasieprogram) är timing mellan hand och skänkel. Så jag har två frågor, eller tre det beror på hur man ser det, som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp att finna svar på:
Vad menas med timing mellan hand och skänkel? Att man får hästen att vinkla bakbenen och sätta de längre in under magen genom halvhalter?
Hur får man till timingen mellan hand och skänkel?
Eftersom det är en väldigt stor kurs som påverkar mitt meritvärde när jag söker in till universitetet väldigt mycket så är jag tacksam för alla svar jag kan få, jag skulle verkligen vilja ha högsta betyg i ridning...
//Millan
Vad menas med timing mellan hand och skänkel? Att man får hästen att vinkla bakbenen och sätta de längre in under magen genom halvhalter?
Hur får man till timingen mellan hand och skänkel?
Eftersom det är en väldigt stor kurs som påverkar mitt meritvärde när jag söker in till universitetet väldigt mycket så är jag tacksam för alla svar jag kan få, jag skulle verkligen vilja ha högsta betyg i ridning...
//Millan