Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du får dem inte för 300, de är värderade till 2500 så acceptpris hamnar nog på ca 1500.*host* Kollade lite runt på auctionnet och fick syn på ett paket med stenar som fick mig genast att tänka på @Zinfernia ..
Inte riktigt glas () men det minsta budet man skulle lägga var 300 kr och jag tänkte att du har väl lagt mera än så på alla dina små glasstenar
Tänkte på vad du skulle kunna göra med dem ....
Äh, hur mycket har @Zinfernia spenderat tidigare?Fast du får dem inte för 300, de är värderade till 2500 så acceptpris hamnar nog på ca 1500.
Jag som är så sparsamÄh, hur mycket har @Zinfernia spenderat tidigare?
Fast du får dem inte för 300, de är värderade till 2500 så acceptpris hamnar nog på ca 1500.
Du är så jädra talangfull. Dina smycken är verkligen helt fantastiskaJag som är så sparsam
Nuvarande projekt:
(Kommer att bli ett halsband, syr färdigt det i helgen)
Visa bifogad fil 109881
Om man vill göra något liknande detta.
Nu var det länge sedan, men jag har tidigare roat mig med att följa liknande varor (även smycken med stenar) som ligger lågt i bud. Buden brukar trilla in sista timmen/minutrarna om det är attraktiva stenar. Men jag har vid ett par tillfällen lyckats köpa smycken ganska långt under värderingspriset, men då har det varit med t ex defekta stenar som inte är så eftertraktade (jag tycker inte att det syns med t ex orenheter i diamanter). Större partier med lösa halvädelstenar kan dock gå ganska billigt, helt enkelt för att det krävs mycket arbete (och guld) för att göra något med dem och värdet i själva stenarna är litet.*host* Kollade lite runt på auctionnet och fick syn på ett paket med stenar som fick mig genast att tänka på @Zinfernia ..
Inte riktigt glas () men det minsta budet man skulle lägga var 300 kr och jag tänkte att du har väl lagt mera än så på alla dina små glasstenar
Tänkte på vad du skulle kunna göra med dem ....
Tack snällaDu är så jädra talangfull. Dina smycken är verkligen helt fantastiska
Det armbandet är sytt efter ett mönster av Isabella Lam, hennes böcker är en bra start! Jättetydliga mönster som är enkla att följaOm man vill göra något liknande detta.
Vilka youtubekonton, bloggar, pinterest mm ska man då kolla på för rätt inspiration och guidning?
Wow vad fint-förvånadDet här halsbandet såldes till en kvinna på USAs västkust. Hon skulle ge det till sin mamma på dennes 95-årsdag, mamman har alltid kallats för Winnie Visa bifogad fil 147646
Jag hade kört på miyuki delica i storlek 11/0! Vågar nästan säga att det är delicas som är vanligast för den typen av armband, men det går att köra på vanliga runda seed beads också om man föredrar runda pärlor.Jag är väldigt sugen på att testa att göra egna smycken och i första hand armband (inbillar mig att det är enklast av ngn anledning ). Har beställt en smyckesväv (heter det så?)
Om jag vill göra den här typen av armband, vilka pärlor är det då jag ska köpa?
Visa bifogad fil 148419
Jag har förstått att det är miyuki pärlor men det verkar ju finnas flera varianter och storlekar på dessa och då blir jag lite vilsen