Mestadels fiskelina men ibland nylontråd vad är det för halsband?Fråga; vad använder ni för tråd? Jag har ett halsband som jag skulle behöva trä om
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mestadels fiskelina men ibland nylontråd vad är det för halsband?Fråga; vad använder ni för tråd? Jag har ett halsband som jag skulle behöva trä om
Ett med flera rader av små pärlor, liksom sju-åtta minihalsband men som händer ihop i ett lås/fäste.Mestadels fiskelina men ibland nylontråd vad är det för halsband?
Om du kan vänta till nästa vecka kan jag posta ett brev med flera olika trådar så kan du testa vad som funkar bäst Då slipper du köpa en hel rulle av något som kanske funkar. Jag har trådmaterial i överflödEtt med flera rader av små pärlor, liksom sju-åtta minihalsband men som händer ihop i ett lås/fäste.
Jättegärna!Om du kan vänta till nästa vecka kan jag posta ett brev med flera olika trådar så kan du testa vad som funkar bäst Då slipper du köpa en hel rulle av något som kanske funkar. Jag har trådmaterial i överflöd
Inga problem! Posta gärna en bild på halsbandet då kan jag försöka göra en bedömning av vad som krävsJättegärna!
Tack det är ett loppisfynd, men gick sönder första gången jag bar det.. började trilla pärlor ner i bhnVilket fint halsband @Blyger! Det ser ut som en nylontråd, den är inte elastisk va?
I såna koppar brukar det antingen sitta en liten krok eller så är det ett hål i toppen på den så att man kan dra igenom tråden den vägen.
Typiskt! Borde dock vara rätt enkelt att laga! Skicka din adress så kan jag posta några trådar under nästa vecka. Är det bara en som behöver dras om?Tack det är ett loppisfynd, men gick sönder första gången jag bar det.. började trilla pärlor ner i bhn
Stämmer bra, tråden är inte elastisk.
Hur stor är den där lådan egentligen? Och kostade det en förmögenhet?Jag är dålig på att uppdatera här för tillfället eftersom jag fortfarande kämpar med illamående och stundtals lågt blodtryck. Klarar för närvarande inte att sy så mycket med minimala pärlor eftersom det krävs koncentrerade ögon och jag snabbt blir kallsvettig
Jag är dock på bättringsvägen så jag hoppas jag kan få till något roligt snart igen.
Tänkte ändå visa vad som kom i den senaste leveransen. Jag var så himla less på att det alltid var svårt att hitta rätt nyans/finish när jag försökte beställa färger till specifika projekt så nu tog jag tag i saken och beställde ALLA färger jag bara kunde hitta. Mycket lättare att prova ut färgerna på plats istället för att beställa något på ren chans och ändå inse vid leverans att det inte skulle fungera den här gången heller.
Jag köpte tre olika storlekar och på bilden ser ni alla 11/0:s. Det här är alltså ungefär en tredjedel av den totala ordern
Visa bifogad fil 99671
Här ligger alla behållare på ett bord som är typ 80 cm på bredden och en behållare är ungefär 5 cm hög och 3 cm bred. Priset varierar lite men jag kan tänka mig att snittpriset per färg ligger på ungefär 15:- plus tull och moms, åtminstone för storleken på bilden, men jag beställde också en annan typ av pärlor i samma mängd där priset är runt 20-23:-/styck. Det blev rätt dyrt Bara själva ordern låg på över 30 papp och sen tillkom tullavgifterna på närmare 10' till men det fick väl vara värt detHur stor är den där lådan egentligen? Och kostade det en förmögenhet?
Men förstår känslan! Jag stickar och är så svårt att bedöma färger på skärmen så skulle älska att ha ALLT hemma
Låter jättecoolt! Får mig att tänka på gamla, dyra smycken där tiaran kunde bli halsband och örhängen en brosch, typ.Kan visa vad jag jobbar på nu.
Det här är ett vändbart halsband där ena sidan är helt i silver och den andra är full med en massa färger från Miyukis opalserie. Jag är helt kär i opalserien som har massor av nyanser med en speciell lyster
På bilden ser ni dock silversidan
Visa bifogad fil 100670
Tack! Jag tror att det kommer att funka rätt bra! Jag har länge funderat på att göra vändbara halsband så att samma smycke kan användas i fler sammanhang. Jag tänkte att jag skulle testa med utbytbara stenar och liknande också, om jag får till detLåter jättecoolt! Får mig att tänka på gamla, dyra smycken där tiaran kunde bli halsband och örhängen en brosch, typ.