Tillskott äldre hund?

pepp

Trådstartare
Märker att Totte kan vara lite stel när han just klivit upp.
Och igår blev han lite halt efter att ha rusat omkring som en treåring efter promenaden... gick över på nån sekund bara.

Tänker om det finns några bra tillskott för leder osv man kan ge?

Jag gav min gamla cockertant tabletter med glukosamin och grönläppad mussla de sista 18 månaderna av hennes liv. Hon gick bort i mars vid 14 år och 9 månaders ålder. Anledningen till att jag började med tabletterna var att hon ibland blev ojämn i gången, vilket yttrade sig i att hon hade svårt att gå på vissa underlag. På gräs rörde hon sig som vanligt, men på trägolv eller asfalt var koordinationen dålig. Det hela gick bort med vila och rastning på gräs. Dessa tillfälliga hältor försvann efter att hon ätit tabletter ett tag och hon blev också mindre stel när hon reste sig, gick i trappor mm.

Det finns olika tabletter. De jag använde hette Aktiv hund och går att beställa på nätet. Jag träffade också en annan senior-ägare som gav sin hund pulver av grönläppad mussla och som vittnade om mycket bra effekt.

Jag ger glukosamin till Ebba. Inte för att hon har ont nu(och hon är ju ung) , utan för att försöka förebygga så mycket som möjligt pga hennes Spondylosdiagnos. Det hade jag valt att ge gammal hund också 😊

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: snöflingor
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
903
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 758
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar