Sv: Tillåtet med svanskappa på tävling från 2009!
En Stübben!
Av vilket märke då?
En Stübben!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Av vilket märke då?
Jag vill bara påpeka att jag inte är motståndare till svanskappor, jag är motståndare till att ha det på dressyrtävling.
Håller du dig ifrån dressyrbanan har jag inga som helst problem med att man har svanskappa.
Sedan behöver ni inte berätta för mig om sadellägen, bogens rörelse och liknande, jag är fullständigt medveten om det.
*kl*
Var har du fått information kring 2009 TR?
Vilka fler förändringar kommer?
Du beskriver en dragster??? Har den korta framben också? Använder inte du din häst till hoppning?
Jag är lika intresserad som fio av en bra ryggbild på denna pålle...
Jag tror inte heller att det är särskilt bekvämt med sadeln fastsatt i svansen... blir ju ett stort tryck då sadeln strävar framåt och dessutom en ryttare i den.
Jag förstår vad du menar. Jag tycker svanskappan är bra, den förhindrar lite och förbättrar mycket!
Precis, och jag tror ingen sätter på en svanskapp för skojs skull, hur roligt är det?
Kanske inte för skojs skull, men jag tror att många kommer att använda det istället för att köpa en sadel som passar för att det är en billigare lösning...
Jag är för så lite jox som möjligt på hästen oavsett om jag dressyrar, hoppar, rider ut i skogen eller vad som.
QUOTE]
Då rider du aldrig med benskydd, lindor eller nosgrimma heller
Sånt är fullständigt onödigt enligt mig.
Shabrak behövs ju inte heller på en väl passande sadel........
/T
Jag är för så lite jox som möjligt på hästen oavsett om jag dressyrar, hoppar, rider ut i skogen eller vad som.
Visst finns det saker som t.ex svanskappa som är okej, men det känns som att tillåter de det nu så kommer det bara rulla på.
Riktat till alla efter att ha läst hela tråden:
Nej men alltså seriöst, vilket dagisprat det har varit i den här tråden!
Jag själv har absolut ingenting emot svanskappor, tvärtom är det ju superbra om man verkligen inte har en sadel som passar.
Du beskriver en dragster???
Kanske inte för skojs skull, men jag tror att många kommer att använda det istället för att köpa en sadel som passar för att det är en billigare lösning...
Dragster, jag är ju inte så insatt i buke-termologin, är det ett finare ord för packåsna eller menar du FT-häst?
Men varför , du kan väl inte påstå att de som rider med svanskappor skulle ha någon som helst fördel gentemot de andra??Jag vill bara påpeka att jag inte är motståndare till svanskappor, jag är motståndare till att ha det på dressyrtävling.
Inte, så det är ok för dig att jag rider i skogen med svanskappa, tackar för det...Håller du dig ifrån dressyrbanan har jag inga som helst problem med att man har svanskappa
Precis som det måste bli ett visst tryck i nacken av träns, av sadelgjorden runt magen osv...
Jag är helt chockad över hur en såpass vanligt och enkelt tillbehör kan riva upp känslor såhär...
Mkt fånig och omogen jämförelse. Menar du att graman har samma funktion på häst och ryttare som en svanskappa? Om jag har problem med att sadeln glider fram, kan jag avhjälpa problemet med en graman? Om jag vill köra ner nosen mellan frambenen på min häst, kan jag då istället sätta på en svanskappa?? Jag ska testa i allfall om det funkar.Okej, svanskappa, men vad ska dom tillåta nästa gång? Graman?