Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min tiks beteende när hon släpps lös med annan hund (för henne välkänd efter att ha promenerat och tränat med många många gånger.) När kopplet tas av hundarna så går min tik direkt på den andra hunden, sätter sig på den, låter och härjar, ställer sig över den och är allmänt jättebossig. När hon är klar med detta är allt frid och fröjd, hundarna leker inte, men strosar var och en för sig kombinerat med tillsammans. Skulle den andra hunden göra en liten lekinvit el springa lite, är min tik där igen och säger till.
Hur skulle ni tänka här? Bara släppa tiken med äldre hundar som själva kan säga ifrån och som hon inte kan mästra? Att själv gå in och säga ifrån när hon gör såhär känns fel, eftersom det ju är kommunikation hundarna emellan.
Hur skulle ni tänka här? Bara släppa tiken med äldre hundar som själva kan säga ifrån och som hon inte kan mästra? Att själv gå in och säga ifrån när hon gör såhär känns fel, eftersom det ju är kommunikation hundarna emellan.