Milosari

Trådstartare
finns inte det att få tag på längre? har börjat behandla mot rävskabb och har sprayat där hundarna brukar hålla till, men flaskan tog slut idag. jag vill gärna spraya igen när de får nästa dos och tittade på apoteket, men det fanns inte där? inte heller djuraffären hade något spray. går det kanske att beställa via nätet?

Sv: tiguspray

Vi badar våra hundar i Sebacil när de fått rävskabb och fördelarna överstiger absolut besväret med att bada! Dels är hundarna smittfria i och med första badet, så de behöver inte hållas isolerade från andra hundar. Sedan så avtar klådan påtagligt bara efter ett bad och till sist så är det ett billigt sätt att behandla hunden på. En flaska med 250 ml Sebacil (50 ml späds med 25 liter vatten) kostar 325 kr och räcker gott för att behandla alla mina sju hundar.

Gällande sanering i huset så är det inte så mycket som behöver göras. Det räcker med att tvätta det som hundarna brukar ligga på och sedan dammsuga huset.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 853
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 201
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 989
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V