Tiguspray Mot Fotskabb= Funkar

J

jessy77

Jag har testat TIGUSPRAY mot fotskabb det fungerade bra, drog dessutom SWITCH "POUR ON" över hästen och upprepar det 1 gång var 4e vecka, efter råd från andra. behandlade honom med tigusprayen varannan dag i en vecka sen väntade jag en vecka och behandlade i gen och sen var de borta. Tiguspray finns på apoteket kostar bara 100 kr. Fick rekomendationen av min vetrinär var tveksam eftersom ingen här hört talas om de men jag säger bara prova! :)

Sv: Tiguspray Mot Fotskabb= Funkar

Jag har aldrig hört talas om nån häst som fått fotskabb förrens nu !

Hej från hambo

Var hade du på Tigusprayen? Enbart på de drabbade områdena, dvs hovskägget/karleden?

Nu klarnar bilden................... Jag trodde hon menade i själva hoven:crazy:

Hej från hambo

hej jag behandlar över hela hästen en gång men upprepar bara på ben och hovar med tigurspray.. de är vanligt hos tinkerhäst samt andra raser med mycket hovskägg och håriga ben..lycka till jessy

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 095
Senast: fejko
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Karminnie
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka