57% hade varit en klar majoritet i ett riksdagsval. Då hade vi inte suttit i den här knepiga sitsen.
Om frågan om att förbjuda tiggeri avgör riksdagsvalet skäms jag för populismens seger över förnuftet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
57% hade varit en klar majoritet i ett riksdagsval. Då hade vi inte suttit i den här knepiga sitsen.
Nollvision mot tiggeri...en absurd dröm som inte har en chans att förverkligas de närmaste 100 åren.
Bekämpa kriminalitet...gäller det även markockupation och nedsvineri kring tält och utdömda husvagnar?
Att reglera tiggeriet, försvåra för organiserade ligor genom att skapa "fredade zoner" där tiggeri är förbjudet (ingångar till köpcentrum, tågstationer etc etc motsätter du dig alltså?
Du, jag är inte efterbliven!
och vad skrev jag?Ja, akutvård precis som alla andra som vistas i landet. Gällande barnen är det ju i såfall att omhänderta dem enligt tvångslagstiftning och det är ju ett skyddsnät för barnen och inte för de vuxna. Dessutom har jag för mig att det varit problematiskt och att det diskuteras. Om jag minns rätt var det en kommun som gjorde ett omedelbart omhändertagande av ett barn till EU-migranter men att domstolen upphävde detta då den menade att det var upp till barnets hemland att pröva. Tror att det pågår en utredning om hur vi ska tänka kring detta och hur lagen ska kunna användas i dessa fall.
trafikens nollvision är på samma vis en skär dröm. Så ja, jag konstaterar bara det att i all mänsklig verksamhet finns den mänskliga faktorn och olyckor...Ifrågasätter du också trafikens nollvision? Då tror jag inte att du förstått ordets innebörd.
och vad skrev jag?
Sjukvård gratis är väl en förmån så god som ngn.Jag ville mest förtydliga att det inte är ett skyddsnät som gynnar de vuxna utan snarare tvärtom. De kommer inte hit och åtnjuter några privilegier, det som sker är att de kan bli av med sina barn. Vilket föräldrar oftast inte ser som en fördel. Plus att lagstiftningen inte är tydlig i om det ska gälla dessa barn.
Jag skriver om den verkliga verkligheten, den som har pågått en längre tid och fortfarande pågår och du kan väl inte komma och säga att du är helt ovetande om problemen runt tiggare, migranter och övrigt patrask som gör som dom vill?Men varför skriver du såna inlägg då där hat och främlingsfientligheten lyser oproportionerligt vasst i förhållande till alla verkliga problem och aspekter på samarbete över nationsgränser ?
Jag skriver om den verkliga verkligheten, den som har pågått en längre tid och fortfarande pågår och du kan väl inte komma och säga att du är helt ovetande om problemen runt tiggare, migranter och övrigt patrask som gör som dom vill?
Har du träffat tiggarna i sin "hemmiljö" i lägren? Har du varit med och röjt efter dom? Jag kan lova dig att man får en helt annan uppfattning när man tvingats konfrontera dom och ta hand om skiten efter dom.
Ja, akutvård precis som alla andra som vistas i landet. Gällande barnen är det ju i såfall att omhänderta dem enligt tvångslagstiftning och det är ju ett skyddsnät för barnen och inte för de vuxna. Dessutom har jag för mig att det varit problematiskt och att det diskuteras. Om jag minns rätt var det en kommun som gjorde ett omedelbart omhändertagande av ett barn till EU-migranter men att domstolen upphävde detta då den menade att det var upp till barnets hemland att pröva. Tror att det pågår en utredning om hur vi ska tänka kring detta och hur lagen ska kunna användas i dessa fall.
Du minns helt rätt. Jag har domen på jobbet, tänkte kolla upp den i morgon.
Det är ju en av de spin off problem som följer med tiggeriet. Man kommer upp familjevis, bor i avställda husvagnar (olagligt) Barnen har ingen möjlighet till skolgång och på så vis permantas familjen i tiggeri ytterligare en generation.Ah, skönt att minnet inte svikit än. Skulle också gärna läsa den för tycker att det är supersvårt med de här barnen. Och absurt att vi inte ska kunna agera.
Då får jag förtydliga, "övrigt patrask" är dom som ägnar sig åt miljöfarlig verksamhet så som bilplundrare och kabeltjuvar som brukar elda upp plasten. Alltså rent kriminella individer som går precis under radarn och ännu inte fått ögonen på sig.Jag likställer inte grupper av medmänniskor med ord som patrask. Sådana epitet tillhör individer och inte grupper av människor.
Då får jag förtydliga, "övrigt patrask" är dom som ägnar sig åt miljöfarlig verksamhet så som bilplundrare och kabeltjuvar som brukar elda upp plasten. Alltså rent kriminella individer som går precis under radarn och ännu inte fått ögonen på sig.
Vad har den svenska exporten med saken att göraOch det motverkas bäst genom att hindra svenska företag att exportera och att inför zoner i städer där människor förbjuds att be andra människor om hjälp i en desperat situation?
Du vet väl att chock är ett livshotande tillstånd?
Ja nån annan form av chock finns inte, däremot finns uttrycken "förvåning" och "bestörtning" som bättre beskriver tillståndet hos skribenten. Chock har blivit ett mode-ord bara.Och du vet väl att det du skriver om är medicinsk chock?
Ja nån annan form av chock finns inte, däremot finns uttrycken "förvåning" och "bestörtning" som bättre beskriver tillståndet hos skribenten. Chock har blivit ett mode-ord bara.
Chock kan betyda flera saker
Chock är ett ord som i dagligt tal ofta används för att beskriva en omskakande upplevelse. Man kanske hör talas om eller råkar ut för något som gör att man blir upprörd eller förvånad. Efteråt säger man att man blev chockad.
Ordet chock används även för att beskriva ett psykiskt tillstånd som orsakas av en skrämmande händelse eller en stark känsla. Den här texten handlar inte om denna typ av chock.
Texten har istället handlat om medicinsk chock, som är ett allvarligt tillstånd som kan inträffa när blodtrycket och blodflödet i kroppen sjunker. Det kan ske till exempel efter en trafikolycka, där du både har fått blödningar och skador på kroppens vävnader. Kroppen orkar då inte med och du hamnar i ett chocktillstånd.
Medicinsk chock är ett livshotande tillstånd och det är därför viktigt att du så snabbt som möjligt får vård.
Det finns olika former av medicinsk chock, men det gemensamma är att blodets cirkulation inte räcker till för att förse kroppen med syre och näring.
Jag undrar ibland vad som är sjukt...att ha en sjuk åsikt eller att inte acceptera demokratiska processer.57% vill införa ett förbud enligt undersökningen. Svag majoritet i en undersökning. Sjukt Sverige , javisst, SD växer och främlingsfientligheten gror. De flesta jag pratar med håller med om att ett förbud mot att be om hjälp är absurt. Oavsett vad de tyckte innan pratstunden.