Tidsplanering

8888

Trådstartare
Hur gör ni er planering för en endagstävling?

T ex, banvisning klockan 10 o 12 och så ska man rida sin dressyr 11.30.
Som debutant är jag ju intresserad av att gå med på banvisningen o höra kommentarerna om hindren och ev alternativa vägar.:confused:

Känns ibland som det är trångt med tid o då har jag bara en häst med mig.
:crazy:

Sv: Tidsplanering

Tre alternativ som jag ser det.
1. Gå kl 10 prick och se till att banvisningen verkligen börjar 10.00
2. Dra iväg direkt efter hopp-provet och gå 12, säg till i sekretariatet att de lär vänta tills du hunnit dit typ 12.05
3. Låt din medhjälpare gå nån av visningarna i lugn och ro, sen går ni tillsammans

Hur man än lägger banvisningar så blir det fel för nån, denna gång blev det du...

Alternativa vägar i debutant... knappast troligt

ett alternativ är att du hör om du kan få starta tidigare så du hinner gå iallafall sista banvisningen. Tiderna på morgonen brukar inte vara så populära
så oftast är det ngn som vill byta till senare tid.
Frågan är ju fri :)

Eller så får du helt enkelt rida före den första banvisningen och sedan bara värma upp en kvart före du går in på dressyrbanan.

Känner du någon som ska tävla samma klass?
I så fall kanske den personen går på banvisningen och sedan gå en gång med dig.

Tack allihopa för alla förslag!!!!

Försöker tråckla ihop det utan att blanda in sekreteriatet - vet att det finns o göra där ändå :grin::grin:

Tack allihopa för alla förslag!!!!

Försöker tråckla ihop det utan att blanda in sekreteriatet - vet att det finns o göra där ändå :grin::grin:

fast när jag sitter med startlistorna till Gärds blir jag ÖVERLYCKLIG om någon vill rida tidigare så se inte det så :idea:

nja, tidigare start är ju inte så populärt, vi måste ändå åka innan fåglarna har vaknat:angel:

Jag brukar nästan alltid ha otur och rida precis när banvisningen är. Min erfarenhet är att banvisningarna till lätt/debutant inte har varit så mycket att hänga i julgran ändå. (ibland har de som visat banan haft noll koll på vad de ska visa). Jag går banan själv och uppstår några frågetecken hör jag med någon som jag vet har koll.
Ska till Åkerbo i helgen, då är banvisning kl 11.00, jag startar 11.29..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 463
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 952
Senast: Farao
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 302
Senast: lundsbo
·
Dressyr Velade mellan Dressyr o Ridning men det är ju trots allt så att jag vill hitta en tävlingsmässigt bra engelsk dressyrridning så det fick...
Svar
18
· Visningar
3 232
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka