tidigt födda

_saga_

Trådstartare
Från vilken vecka kan man rädda för tidigt födda?
Har två bekanta som fick sitt barn i fredags, beräknad till slutet av november! Men jag vet inte vilken vecka och jag vet inte hur det har gått... jag håller tummarna hårt hårt!

Sv: tidigt födda

Fran vecka 23, tror jag ar det tidigaste. Men da ska man ha tur.... Pa mitt sjukhus sager de att det ar 80% overlevnadschans fran vecka 29 (jag ar ju lite extra intresserad av detta eftersom jag ar gravid med tvillingar och risken for for tidig fodsel ar stor).

Vecka 25 hörde jag när jag var gravid.

Dina vänners bebis har fötts ca 3-3.5 månad för tidigt, så då borde hon ha varit i ve 25-28 ungefär?

Hoppas allt ordnar sig för dem och att barnet blir ett friskt och välmående barn!

/Timsetim

Jag har en kompis vars son kom i v25 och det har gått bra! Hoppas det går lika för din väninnas bebis!

vecka 25 till 28 är ju en bit ifrån men min syster födde sitt barn vecka 34 och efter 3 dagar på BB med lite solning fick dom åka hem. Inga problem..

En barndomskompis till mig föddes 3 månader förtidigt.. Han va tydligen jättehårig men inga fel på honom idag!

Hoppas det går bra med bäbisarna!!:banana:

Oj vad knasigt det måste kännas att få barn för tidigt. Man tänker säkert att man har gott om tid att fixa allt och det där. Sen helt plötsligt har man fått en bebis efter kanske halva tiden! Hoppas allt går bra.

Ett för tidigt fött, prematurt eller underburet, barn föds definitionsmässigt före 38:e graviditetsveckan! Barn som föds före 29:e veckan kallas mycket för tidigt födda.

Från vilken vecka kan man rädda för tidigt födda?
Har två bekanta som fick sitt barn i fredags, beräknad till slutet av november! Men jag vet inte vilken vecka och jag vet inte hur det har gått... jag håller tummarna hårt hårt!

Det sista jag hörde är att förutom att det blev en pojke =) så kommer han få bo kvar på sjukhuset tills november. Han har inte längre andningshjälp men det kommer ta lång tid för lungorna att utvecklas, därför skulle han vara kvar så länge! Det var iallafall så dom förklarade.
Så allt är bra! =)

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 854
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar