tidiga tecken på dräktighet

Sv: tidiga tecken på dräktighet

Och dessutom så ska det bara vara en föling.. är det 330 dagar jag ska räkna frammåt eller duger det bra med 11 månader (sista betäckning 5:e augusti)
U

Jag räknar 11 månader. Betäckt 5 aug = fölar 5 juli.
brukar stämma bra. De flesta av våra stongår uppmot 135-140 dagar.

Gira :banana:

Ok, så någon gång mellan 1 - 5 är det punktligt.. Helt fantastiskt det där med spermier och ägg.. Eller hur?:banana:
U

okej, hm, tycker nog allt det ser ut så, ungefär, beror nog från häst till häst, men hon va sur mot hingsten i alla fall så det är et gott tecken..

Måste lägga till (hon var dräktig på 38 dygn, nu drygt 50) att hon är sluten som en mussla i de privatare delarna, de har nästan dragit sig inåt. Hon brukar vara lite "buktigare". (Hur skumt är det inte att vi märker sådant!!)

haha okej:p tror jag fattar:p får ut och se vad jag ser hos henne, har läst en hel del tips här:p så något ska säkert fungera:P mitt sto är på 45 dygne nu.. så det kan ju stämma, men hon e inte "möjlig" där bak längre.. men ska ut och kika nu(knäppa vi som tvunge ska se allt:P:P ahah)

Kanske läge för ett ultraljud?

Jag väntar ivrigt till den 19 oktober när nästa ska göras, då har hon gått 90 dygn.

Jo har funderat på det, men samtidigt vill vi inte stressa upp henne, har betäckt henne i två år i rad, utan resultat, vill inte mista det i år igen(i fjor blev hon aldrig dräktig)

Nej då kanske det är bra att vänta till blodprov på 90.

Men vad är det som gör henne stressad?

transport, hon vägrar gå in i den, kan ta upp till 2 timmar att få in henne, känns onödigt att stressa henne genom det, och att sedan desutom behöva åka transprt..jo men vad kostar det med blodprov och hur säker är det, hur lång tid tar det att få reda på det?

Kan inte distriktet komma ut då?

Första vändan åkte jag till station men det var bara för att jag inte hade tid att vänta på distriktet (deras tider är ju lite lösa...) Min ponny åker å andra sidan helt bekymmersfritt så det är inget problem.

Men andra vändan så ringde jag distriktet i stället, det är skitsmidigt :)

okej ska se om det går, men vet du priset på det ungefär..vi ska ju ändå vaccinera henne så kanske man kan ta det i samma veva..för då borde det ju bli logiskt billiagre än att först a ut henne på ul och sen vacc..i med att det är bensinen som är det dyra..

oki, men har hört att blodprovet är ganska dyrt..
tror ul kostade ca 400-500 kr..
får ringa och höra bara:P:P

kölen, bild på det kanske hade varit roligt att se om mitt sto har det, när va det du såg det?

Här kommer en bild på knölen, det är nog svårt att se nåt på bilden, tog flera men det här var den bästa. Den sitter snett bakom och nedanför frysmärkningen. Den är stor som en handflata ca.

14647303.jpg
[/url][/IMG]

okej, men man ser den i alla fall, sa vet:en att det berodde på dräktighet, tror nämligen min polle har sådan med, vad va din för ras?

okej, men man ser den i alla fall, sa vet:en att det berodde på dräktighet, tror nämligen min polle har sådan med, vad va din för ras?

Va roligt att du såg den. Ja, veten sa att det tyder på dräktighet, min är Nordsvensk Travare. det skulle vara så roligt om det fanns nån mer som kunde upptäcka knölen på sitt sto, så att man kan få mer belägg för att det funkar.:rofl:

haha jo precis, ska se om jag kan fota hennes i morn, har ett kallblod jag emd en haflinger, så det kanske finns inom kallbloden vad vet jag:P men hur lägger man in bilder?

haha japp tycker jag du ska ta och göra, ska med kolla mitt en extra gång:P fota emd, tänkte jag, men vad har du för ras?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 347
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 362
Senast: WildWilma
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 289
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18