Tidiga graviditets tecken

Victoria Secret

Trådstartare
Hur tidigt kände ni de första graviditets tecknet? Och vad var tecknet?

Hade ägglossning för ca en vecka sen och både igår och idag har jag varit väldigt trött. Orkar inte resa mig från soffan och sover konstant. Det kanske inte har med en ev graviditet att göra men jag har en konstig känsla i kroppen.

Sv: Tidiga graviditets tecken

Ett sju:devil: humör i v.4 och en känsla av att det inte var min vanliga pms. Humöret verkar dottern (7 veckor) ha ärvt :o

Ursäkta att jag är efter, ska ni ha barn? I sådana fall grattis:)

kl
Illamående kom ganska tidigt men fick mycket bättre luktsinne väldigt direkt. Sambon listade ut att jag var gravid innan mig:cautious:
Kan kanske ha märkts på humöret.

Med båda barnen har jag känt på en gång (eller rättare är väl någon dag efter) att "nu tog det". Första riktiga tecknet minns jag inte med första, men med andra höll jag på att kräkas närr jag borstade tänderna på kvällen. Mycket väl igenkänt och dagen efter plussade jag... Tror det inte var mycket mer än en vecka efter ÄL jag plussade då.

Redan dagarna innan jag plusade i vecka 4 så kände jag mig febrigt varm i flera dagar. Någon vecka senare kom tröttheten och ömmande bröst, sen höll det sig lugnt till vecka 7 när illamåendet kom.. :yuck:

Jag visste på en gång, med tre "säkra" tecken:

- Brösten slutade inte ömma som de brukade göra. De ömmade alltid ca 2v innan mens, för att veckan innan sluta ömma. Det gjorde de inte.

- Mensvärk som låg och molde emellanåt. Mensvärk utan blod = en växande livmoder. ;)

- Mitt sto, min själsfrände, började helt plötsligt slicka mig på bröstet och ner över magen... <3

De här tecknena kände jag några dagar innan jag kunde göra ett gravtest. Jag gjorde ett "vanligt", alltså inget sånt som man kan göra några dagar innan planerad mens. Då hade jag bara blivit besviken om det visa positivt för att sen sluta i ett tidigt missfall..

V 5. Kraftig mensvärksliknande känsla. Trodde jag skulle få mens när som helst. Tappade förmågan att koncentrera mig och fick väldigt ömma bröstvårtor. V 6 började illamåendet = åt postafen = kom knappt ur sängen.

Idag v 11 är illamåendet bättre, tröttheten konstant och brösten har växt minst 1 storlek.

Tack för svar.

Ska vänta några dagar till innan jag tar ett graviditetstest.

Har typ mensvärk men ingen mens och väldigt trött men det är kanske bara min kropp som spelar mig ett spratt.

Jag fick direkt konstiga flytningar. Sen ont i båda brösten. Annars gör det bara ont i ena. Detta några dagar efter befruktning.

Nu vill jag bara göra ett graviditetstest så jag vet om jag är gravid eller inte.

Hur tidigt testade ni er? Vilka graviditetstest är känsligas om jag vill testa mig några dagar innan beräknad mens?

Jag testade mig direkt när mensen inte kom som den "skulle" (är oregelbunden så det är lite höftande med när mensen borde komma). De flesta tester har väl bra säkerhet om man testar första till tredje dagen mensen är beräknad till. RFSUs test ska funka bra även om man tester en vecka före beräknad mens. Finns att köpa i princip överallt också.

Jag testade dagen innan beräknad mens. Använde Clearblue digital (palla att tyda streck). Det ska man kunna använda från 1-2 veckor efter ägglossningen.

Allra först: lite ömma bröst.
Som ett brev på posten kom sen TRÖTTHETEN. Den Stora Tröttheten. :D

Brösten började ömma i v. 5 har jag för mig. Sen kom alla annan skit tätt efter och avlöste vartannat i cirkus 35 veckor :).

Jag plussade två dagar innan BIM. Hade BIM på julafton och ville veta ett par dagar innan.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Bufera
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 318
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 928
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar