Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket är pengar värda när orken är slut?
Men till viss del möjliggör ju pengarna att man kan göra roliga saker.Man ska jobba för att kunna leva, inte leva för att jobba!
Självklart, men man kanske inte behöver jobba heltid och ha flera dyra intressen? Man kanske shoppar lite, köper lite prylar och har en häst och klarar sig på 75% arbete? Lite så jag menadeMen till viss del möjliggör ju pengarna att man kan göra roliga saker.
Jag tänker att man kan varvaJag jobbar heltid, har en häst som går på lågfart och måste träna två gånger i veckan.
Så pengar till boende, häst och bil måste jag ha. Men mina utgifter är mindre än lönen, men samtidigt är det en trygghet att kunna spara pengar varje månad.
Det enda jag vet är att jag inte kan fortsätta på detta sätt fram till pensionen, vilket är +40år.
Med tanke på att du har 40+ år kvar före pension så skulle jag säga att det är högst troligt att du kommer få högre lön i framtiden. I samband med det kan du troligtvis gå ner något i arbetstid. Det är svårt det där med balansen, men att prioritera fritiden före pengarna är inte någon dum idé så länge du har möjlighet att spara lite slantar till pensionen ocksåJag jobbar heltid, har en häst som går på lågfart och måste träna två gånger i veckan.
Så pengar till boende, häst och bil måste jag ha. Men mina utgifter är mindre än lönen, men samtidigt är det en trygghet att kunna spara pengar varje månad.
Det enda jag vet är att jag inte kan fortsätta på detta sätt fram till pensionen, vilket är +40år.
Och jag skulle ha råd med häst på en deltids lön. Allt handlar ju om lön och vilka utgifter man har.Många har inte råd med en häst med heltidsjobb....
Och, jag skrev många inte alla så du behöver inte känna det som jag pekade på dig ¨Och jag skulle ha råd med häst på en deltids lön. Allt handlar ju om lön och vilka utgifter man har.
Jag kommer garanterat tjäna mer pengar, även om jag idag också har en bra lön. Men jag känner att det är nu det behövs göra en förändring.Med tanke på att du har 40+ år kvar före pension så skulle jag säga att det är högst troligt att du kommer få högre lön i framtiden. I samband med det kan du troligtvis gå ner något i arbetstid. Det är svårt det där med balansen, men att prioritera fritiden före pengarna är inte någon dum idé så länge du har möjlighet att spara lite slantar till pensionen också
Jag har valt ett boende som är billigt, sedan är stallhyrorna här i kring billiga. Men står absolut inte lyxigt.Och, jag skrev många inte alla så du behöver inte känna det som jag pekade på dig ¨
Det beror också på var man bor, vad stallhyrorna är i området och vad man har för krav på uppstallningen.