Tid vs pengar

Överlevnad, men inte mer.
Dvs pengar nog för att betala livsomkostnaderna är väldigt värdefulla, allt över det är... tid som skulle spenderats att bli orkande igen.

Jag jobbar heltid, har en häst som går på lågfart och måste träna två gånger i veckan.

Så pengar till boende, häst och bil måste jag ha. Men mina utgifter är mindre än lönen, men samtidigt är det en trygghet att kunna spara pengar varje månad.

Det enda jag vet är att jag inte kan fortsätta på detta sätt fram till pensionen, vilket är +40år.

Men till viss del möjliggör ju pengarna att man kan göra roliga saker.
Självklart, men man kanske inte behöver jobba heltid och ha flera dyra intressen? Man kanske shoppar lite, köper lite prylar och har en häst och klarar sig på 75% arbete? Lite så jag menade :)

Jag jobbar heltid, har en häst som går på lågfart och måste träna två gånger i veckan.

Så pengar till boende, häst och bil måste jag ha. Men mina utgifter är mindre än lönen, men samtidigt är det en trygghet att kunna spara pengar varje månad.

Det enda jag vet är att jag inte kan fortsätta på detta sätt fram till pensionen, vilket är +40år.
Jag tänker att man kan varva
Just nu har jag heltidsjobb då jag har en jobbsituation som jag gillar och orkar. Då kan jag spara pengar. Men sen kommer det komma perider då jag kommer jobba mindre antar jag.
Alternativet är att fundera om ett annat jobb inte tar lika mkr energi.

Med tanke på att du har 40+ år kvar före pension så skulle jag säga att det är högst troligt att du kommer få högre lön i framtiden. I samband med det kan du troligtvis gå ner något i arbetstid. Det är svårt det där med balansen, men att prioritera fritiden före pengarna är inte någon dum idé så länge du har möjlighet att spara lite slantar till pensionen också :)

Och jag skulle ha råd med häst på en deltids lön. Allt handlar ju om lön och vilka utgifter man har.
Och, jag skrev många inte alla så du behöver inte känna det som jag pekade på dig ;)¨

Det beror också på var man bor, vad stallhyrorna är i området och vad man har för krav på uppstallningen.

Med tanke på att du har 40+ år kvar före pension så skulle jag säga att det är högst troligt att du kommer få högre lön i framtiden. I samband med det kan du troligtvis gå ner något i arbetstid. Det är svårt det där med balansen, men att prioritera fritiden före pengarna är inte någon dum idé så länge du har möjlighet att spara lite slantar till pensionen också :)
Jag kommer garanterat tjäna mer pengar, även om jag idag också har en bra lön. Men jag känner att det är nu det behövs göra en förändring.

Och, jag skrev många inte alla så du behöver inte känna det som jag pekade på dig ;)¨

Det beror också på var man bor, vad stallhyrorna är i området och vad man har för krav på uppstallningen.
Jag har valt ett boende som är billigt, sedan är stallhyrorna här i kring billiga. Men står absolut inte lyxigt.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Eftersom jag äter litium måste jag regelbundet lämna prover för att se att sköldkörteln fungerar som den ska. Nu lämnade jag nya prover...
2
Svar
24
· Visningar
1 018
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 656
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar