Tid att få importstamtavla?

Lenis

Trådstartare
En importfråga till, sorry folks :o Bara undrar hur lång tid det tagit för er att få tillbaka stamtavlorna dvs få hundens nya reg-nr? Vet att de kan vara kinkigare med vissa länder men detta är inom Norden så inget särskilt komplicerat.

Vill ju börja planera utställningssäsongen o kurser osv men har ingen uppfattning alls om hur lång tid det kan tänkas ta. :)

Sv: Tid att få importstamtavla?

senast tog det 2 dagar från att jag postat den innan det var inregistrerat på hunddata och kort därpå kom en avi. :)
(det var en ungersk stamtavla)

hunden kan ställas ut så länge den har ett regnummer spelar ingenroll omd et är svenskt eller utländskt :)

Senast ändrad av en moderator:

Tack för svar! :)

Ja där sa du nåt, vet inte varför jag fått för mig att det inte skulle gå.. känns som att nån skrivit det i nån tråd nån gång att den inväntat stamtavlor o därför inte kunde ställa.. Men det är klart, skulle ju bli himla krångligt att ställa utomlands om det var såna krav.. my bad :o

Ca 5-6 arbetsdagar har det tagit för mig, allt som allt. Men redan efter 2-3 dagar har det synts på Hunddata, och sen är det bara tiden att få hem den igen på då.

Serbisk samt Kroatisk stamtavla har det varit då.

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 689
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 321
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 854
Senast: sorbifolia
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 956
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31