Thermomaster

cactuspower

Trådstartare
Har mestadels hört alla nackdelar om TM täckena, men eftersom att det är REA nu så funderar jag ändå på och köpa ett.

Men är det någon som har BRA erfarenheter av TM täckena?
Gäller framför allt de som det är REA på då.. Två av dem har ju ändå legat på över tusenlappen, så jätte kasst borde det väl inte va..? *hoppas*

Hoppas på svar, tack på förhand! :)

har ett grönt(mintgrönt) regntäcke som ja är helnöjd med.. köpte ett tunt stalltäcke förra veckan som ja oxå är nöjd med..

föresten är de nån rea nu??

Thermo-master-täckena är ett av de märken som sitter bäst på min häst. Har ett regntäcke och ett vintertäcke.Hon har lätt att få bogskav, men av dessa täcken får hon det inte.
:)

Då och då lyckas dom, Hööks. ;) Har ett regntäcke (som pållan tyvärr vuxit ur) som var helt ok. Nån som vill köpa? ;)
Mitt senaste TM-köp var dock inte så lyckat. Det var flugtäcket, det ljusblåa. Jag fick inte runt gjordarna runt pållans mage, och då är hon ingen tjock ponny utan ganska slank!

Jag har ett TM superfit rain, ett lite dyrare täcke, men som jag har varit supernöjd med.

TM-täckena är de enda som sitter bra på min häst.
Gillar dom starkt både funktionellt och utseendemässigt. :)

Jag har precis köpt mitt andra TM Superfit Rain på rean, hade det "gamla" blå innan. Jättenöjd, alltså! :D

Förutom med storlekarna kanske, man får köpa en storlek mindre än vad hästen har normalt. Men vet man om det så är det ju inget problem.

Fattar inte varför folk tycker att det är så dåliga täcken? Är det bara för att det är just Hööks som säljer dem?
TM är ju tydligen ett "stort" märke i USA t.ex... Inte är det sämre kvalité på de som säljs till Sverige, eller? :confused:

Nu ser jag att det står "Designed by Hooks" på lappen på mitt täcke... Kan ju vara så att de syr upp kundernas egna modeller och önskemål?

Kolla här , t.ex. Just den sidan har även Gold Medal, Claridge House, Equilibre, Showmaster, JH mfl märken.

Har även sett TM-täckena på flera sidor, men denna kom jag ihåg just nu.

Jag tycker yttermaterialet inte är spec. hållbart. En häst i stallet högg lite efter min häst (bara jagade, inte stod och bet på henne) och det blev flera stora revor. Detta ser man inget alls av på t.ex. shiretäckerna (har flera shires täcken, inte en reva i något av dom) och då har hon gått med samma som gjorde sönder det andra..

Jag har nästan bara TM täcken. två rengtäcken, ett tun och ett tjockt, ett vintertäcke, och två stalltäcken.
Tycker att man får vad man betalar för och jag är nöjda med mina.
men min häst går i en "lugn" hage, så hans täcken utsätts inte för så mycket.

Jag har två TM rain.... ett svart o ett lila.... har på båda två ute om hon går ut med dom, då de läcker ganska duktigt.... passformen är de inge fel på, men de går sönder alldeles för lätt.... har även ett vintertäcke med hals o de är helt okej... har också ett TM superfit rain som är kanon

Den sidan har även TM-modeller. Ska kolla runt mer på den sidan. Verkar intressant. Har du beställt därifrån någon gång?

//Alice

Jag har inte beställt något mer än katalogen, men när jag fick den blev jag verkligen sugen! :d
(De har dock en del tvivelaktiga saker, t.ex. supertunna tvinnade trådbett och nosgrimmor med "spikar" mot nosen, men de kan man ju bortse från...)

Massor av fina träns, mängder av bett, sadlar till priser som gör att det inte på något sätt kan löna sig att köpa dem i Sverige...

Eftersom de har i stort sett samma märken på Hööks, men många fler artiklar blir man ju sugen på att handla i USA istället... Vet inte vad man får betala för avgifter när man handlar därifrån? Tull och nåt mer?

Jag har deras tjocka vintertäcke med löstagbar hals. Jag är på det stora hela nöjd med det, det är bra passform och både vattentätheten och andasfunktionen fungerar utmärkt. Det negativa som jag kan se med täcket är att tyget på insidan är rätt så klent och har spruckit, men jag tror att det är olika insidor på de olika täckena.

jag köpte TM´s ljusgröna regntäcke i våras.. plus: det håller vattnet utanför då det regnar minus: passformen, sitter inte alls bra på min häst..

jag har ett blått vinter täcke samt tm superfit rain.

vintertäket är bra frånset att ytertyget gick sönder effter 1,5 sesong.

regn täcket har gätte bra passform (en storlek mindre än vad hon brukar ha) ytertyget har hålit bra trots en hagkompis som har bitit och dragit i det. fodret på insidan av bogen har det däremot gått hål på. är regn tätt och i början fungerade andas funktionen bra men i våras så märkte jag att vid insläpp så var det blöt på utsidan och tort invändigt men på morgonen så var det tort på utsidan men blöt på insidan.

Jag har det fetaste vintertäcket, exklusiv nånting, från förra året (köpte på rean) och är verkligen supernöjd! Min häst var ute i ur och skur och han var torr under hela tiden. Enda stället som blev blött var i skarven mellan halsen och täcket. Andas bra, han hade det även lite mildare vinterdagar utan att svettas. Bra yttertyg också, håller fint trots att Mirage och hagkompisen tuggade friskt på varandra! Vet inte om jag skulle våga köpa andra täcken därifrån eftersom kvaliteten verkar växla något otroligt mellan årgångarna.

Jag har bara testat ett TM täcke som jag köpte på Rea halva priset i vintras (Tm Frost)
Det är jag jättenöjd med. :)
Sitter bra på min pålla, och har aldrig läckt, även om hon har gått ute flera timmar i snö och regnblask. :)

Riktigt kap var det ;)

Jag funderar också på att köpa något av täckena som det är rea på nu... :crazy:

Liknande trådar

Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 665
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar