Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varenda googling säger emot dig. Men jag ska söka på namnet i boken när jag kommer hem.
@Lager Nu vet jag var namnet June kommer upp. Det står dock ingenstans att det är Offreds namn även om en del läsare gissar att det är det.
Jag hävdar fortfarande att namnet inte avslöjas i boken.
Edit. Från Wikipedia: Atwood wrote that it was not her original intention to imply that Offred's real name is June "but it fits, so readers are welcome to it if they wish."[5]
Så var det med det.
Tyvärr är det ju inte helt ovanligt att såna "pettitesser" ändras när det blir filmMen hörrni, åldrarna känns helt off? The Commander ska ju inte vara sådär ung och stilig? Och Serena Joy, är hon verkligen sådär snygg och ung? Jag minns inte alls det från boken.
Nä det vet jag. Men har du läst boken och sett serien? För jag vet att det är vanligt men är ju inte hundra på att jag minns rätt. Men jag tror det.Tyvärr är det ju inte helt ovanligt att såna "pettitesser" ändras när det blir film![]()
Du kanske missade mitt inlägg på typ första sidan, men nej, jag har inte läst boken eftersom jag tycker att böcker är bättre än de flesta filmer och vill därför inte läsa boken förrän serien är klar eftersom jag vill fortsätta tycka serien är bra.Nä det vet jag. Men har du läst boken och sett serien? För jag vet att det är vanligt men är ju inte hundra på att jag minns rätt. Men jag tror det.
Ah okej, då är jag medDu kanske missade mitt inlägg på typ första sidan, men nej, jag har inte läst boken eftersom jag tycker att böcker är bättre än de flesta filmer och vill därför inte läsa boken förrän serien är klar eftersom jag vill fortsätta tycka serien är bra.
Hoppas det blir så. Jag hatar när de tunnar ut TV-serier så att de ska räcka en säsong till.
Läs den! Boken är GRYM, så sjukt jävla bra. I jämförelse är serien OK typ.Såg första avsnittet idag. Herregud alltså.Blir väldigt sugen på att läsa boken typ nu.
Läs den! Boken är GRYM, så sjukt jävla bra. I jämförelse är serien OK typ.
Jag har sett alla nio avsnitten nu och jämfört med boken är det ett enda stort fett meh typ tycker jag.
Spoiler avsnitt sex.
I do not fatta.Fortsatte titta och alltså avsnitt sex, wtf?? Hur kan man göra såhär mot boken?? Ni som läst boken och sett avsnittet, tycker ni att det här är en rimlig filmatisering? Det är ju inte ens logiskt? Varför skulle de exportera kvinnor när det ännu inte föds tillräckligt med barn? Varför dra in mexikanare i det här? Varför sabba den känslan som finns i boken?
Ja, jag brukar försöka göra så också. Här är dock boken så briljant och serien så medioker så för mig blev det för svårt. Kanske blir det annorlunda i säsong tvåJag brukar försöka, och lyckas oftast, att se filmer/serier och böcker som två vitt skilda företeelser. Ibland misslyckas jag dock fatalt, som med Harry Potter-filmerna (i samtliga fall utom kanske ett borde regissörerna fanemig skämmas), men oftast kan jag ha stor behållning av alla sorters medier.![]()
Jag tror att det redan är klart att det blir en säsong 2 men jag håller med dig, hade hellre sett en intensiv första säsong som faktiskt avslutas.
@Modest
Som jag minns det tas detta inte ens upp i boken. Så man slipper en pinsam märklig lösning med kvinnor som ska säljas till Mexiko, eftersom man inte går in på det.
För mig kändes det, som så mycket annat i serien, som ett märkligt försök att göra så att det händer mer. Precis som de gjort med varenda karaktär - allas historier skiljer sig ju helt från boken.