Ja! Hon är en fantastisk författare, men jag är en vekling.Läs några av Atwoods många böcker . De är fantastiska .
Alias Grace. Cat’s eye . Mfl mfl .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Hon är en fantastisk författare, men jag är en vekling.Läs några av Atwoods många böcker . De är fantastiska .
Alias Grace. Cat’s eye . Mfl mfl .
Jag förstår din tanke, men språket. Skoningslösheten i språket. Det är mer än jag klarar av. Jag vet inte varför Atwood har en sådan effekt på mig, för jag tycker verkligen att hennes böcker är mästerligt bra. Men sällan klarar jag mig genom dem.För mig var det tvärtom! Jag stod bara ut att se 20 minuter av serien, så jag läste boken eftersom det skulle gå snabbare än att se den. Som att dra av ett plåster snabbt.
Jag håller med om hennes språk! Därför tyckte jag att serien var OK, att den gick att ta sig igenom, medan boken var så fruktansvärt tuff och brutal - fast med så lite medel. I serien kändes det som de fläskade på med hemskheter riktigt in your face för att få en att reagera medan det som sker i boken är subtilt och liksom psykologiskt jobbigt.Jag förstår din tanke, men språket. Skoningslösheten i språket. Det är mer än jag klarar av. Jag vet inte varför Atwood har en sådan effekt på mig, för jag tycker verkligen att hennes böcker är mästerligt bra. Men sällan klarar jag mig genom dem.
Jag tänker att den skillnaden också liksom är skillnaden mellan film och text? Fläskar författaren på i text, blir det väl sällan sådär RIKTIGT bra, men film ger större utrymme för sådant. Nåt åt det hållet?Jag håller med om hennes språk! Därför tyckte jag att serien var OK, att den gick att ta sig igenom, medan boken var så fruktansvärt tuff och brutal - fast med så lite medel. I serien kändes det som de fläskade på med hemskheter riktigt in your face för att få en att reagera medan det som sker i boken är subtilt och liksom psykologiskt jobbigt.
Åh så bra! Det är HBO jag har men inte Netflix. Då ska jag kika på den i nyårOckså nominerad och väldigt uppmärksammad och på HBO .
rekommenderas !
Jag läser den på svenska, den är min första Atwood och min upplevelse av språket är att hon mal på i samma ton oavsett vad hon berättar. Det är ruskigt effektivt för att skapa en otäck stämning.Jag tänker att den skillnaden också liksom är skillnaden mellan film och text? Fläskar författaren på i text, blir det väl sällan sådär RIKTIGT bra, men film ger större utrymme för sådant. Nåt åt det hållet?
För mig är ju boken FÖR bra, jag tar mig inte genom den. (Jag funderar på att prova att läsa den svenska översättningen. Det kanske tar udden av skärpan så att jag överlever läsningen.)
Jag läser den på svenska, den är min första Atwood och min upplevelse av språket är att hon mal på i samma ton oavsett vad hon berättar. Det är ruskigt effektivt för att skapa en otäck stämning.
Jag har en gammal oläst Atwood hemma i bokhyllan, tror den heter Kattöga. Någon som vet om den också är bra?
Åh så bra! Det är HBO jag har men inte Netflix. Då ska jag kika på den i nyår![]()
Alias Grace finns som kortserie på Netflix nu! Väldigt despotisk men jag tycker den var bra.
Ja, fast inte riktigt på samma sätt som A handmaids tale. Inte lika politisk, inte en dystopisk framtidsskildring.
Men Atwood skriver med samma ton alla sina böcker, Oryx and Crake, The year of the Flood, MaddAddam... Dystert, ganska skralt, med kvinnor som huvudpersoner och få ljusglimtar.
Då har du verkligen något att se fram emot - blir nästan avis !
Cat’s eye är bra men minns den som ganska tungläst. Rekommenderar Rövarbruden om du inte läst den !
Det är just att hon skriver framtidsskildringar som har avskräckt mig under alla år, jag gillar inte sånt. Men så såg jag Handmaid och - tja ...
Vad kul med Westworld! Letade upp en trailer, Anthony Hopkins är tydligen med
Rövarbruden ska jag kolla, tack för tipset!
Ja, jag skulle säga att Atwood är så djävla bra TROTS den rika förekomsten av framtidsskildringar. Oryx och Crake tog jag mig heller inte igenom, så det är inte främst kvinnoädena utan just berättarstilen som skakar mig, om jag jämför med Handmaids tale då.Det är just att hon skriver framtidsskildringar som har avskräckt mig under alla år, jag gillar inte sånt. Men så såg jag Handmaid och - tja ...
Vad kul med Westworld! Letade upp en trailer, Anthony Hopkins är tydligen med
Rövarbruden ska jag kolla, tack för tipset!
De planerar tio säsonger.Är det någon som vet hur många säsonger det ska bli? Det är inget ljus i sikte ännu alt. satsar de på ett hemskt slut.
Måste säga att jag gillade Serena mycket mer innan hon gick tillbaka till sitt känslokalla jag.
Åh herregud.De planerar tio säsonger.