"The Difference"

gylle

Trådstartare
Någon som har koll på om det finns The Difference träns att hyra för provning någonstans i södra skåne ? Har sett att det finns på många ställer uppåt landet så nu är frågan om det finns här nere också ?
Har en häst jag misstänker starkt kommer funka kanon med detta men känns som lite för mkt pengar att bränna iväg om det inte gör det.

Sv: "The Difference"

Enbart om det hämtas i affären har kollat där. tack ändå blir lite långt bara...
Verkligen ingen som vet något ställe i Skåne ?

oj va mkt det kostade! blir det inte billigare att be en sadelmakare/någon som kan sy i läder att göra en "hemmavariant"?

ja det skulle ju vara bra om någon kunde det, men eftersom de har tagit patent på det så får man inte.

men om man gör ett "hemmasnickrat", jag tror inte att de kommer gå igenom vartenda stall och kolla träns.

nej men man får ju inte. men är man ute och tävlar så lär ju folk lägga märket till det. och ett träns som är spec. sytt lär det ju kosta lika mycket. så då kan man ju lika gärna köpa tränset så gör man någon som är lagligt.:)

Vet att Stable Store i Krtsd snackade om att börja hyra ut, men vet inte om de har genomfört det än, men ring och kolla.

Jag kapar din tråd lite smått...
Jag skulle vilja ha ett, men jag vill ha med remontnosgrimma. Käkremmen sitter ju fast i nosgrimman, och jag har bara sett med engelsk nosgrimma, någon som vet om det går att få tag på remont?

den finns nog bara med engelsk vad jag har sett. men får du tag på en remont med spännen på båda sidor kan du ju bara byta.

Har detta träset själv och jag bara älskar det!

Kolla med en ÅF. Dyon kanske kan göra en med remont. Fast det blir nog inte så billigt... fast är det inte ringar på de flesta remontnosgrimmor? I så fall är det väl bara nackremmen du behöver sy om?

Det är många som säger att de är det bästa de har haft... Sen får vi väl se om det är en fluga eller inte...

*knapplån* Bara en fundering... Borde man inte kunna plocka bort pannbandet och flytta bak tränset bara för att testa hästens reaktion, då borde man få ungefär samma effekt, dvs tränset trycker inte på nerverna i nacken. Iofs kanske det kan vara svårt att få tränset att stanna kvar om man inte har ordentligt med man att fästa i..

Om du tänker på tränset i Hööks som har käkremmen i ringar i nackstycket så är det ju inte alls samma sak. Nackstycket ligger fortfarande bakom öronen.

Men det där med att plocka bort pannbandet låter ju smart. Man kan ju göra som dom gör i fälttävlan ibland och sy en fläta av manen runt nackstycket för att hålla det på plats. Borde ju rent teoretiskt fungera även om nackstycket fästs längre bak :angel:

Fast man kan ju ändå ha ett pannband för att det är fint :)
Fast då måste man nog hitta ett galet långt i XXFull för att det ska passa på en fullstor häst? Någon som förstår hur jag menar? :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 679
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka